torsdag, november 17, 2005

Biggis - en karaktärsbeskrivning

Under lunchen, som intogs med fem manliga kolleger i medelåldern (där jag ju - när jag tänker närmare efter - själv befinner mig), blev jag kallad "Lill-Zlatan" (för min kaxighet) och "Lilla sockertoppen" (för mitt sockerintag till kaffet - hoppas jag). Dessutom utdelades en klapp på kinden och senare även en på huvudet (när jag snubblade in i trappräcket). Hur detta sedan paketeras och presenteras kommer du som infinner dig på Café Foam på lördag kl 12 att märka. Och därefter kommer ditt liv aldrig att vara detsamma igen. ;-)

9 Comments:

At 2:25 em, Blogger Cornelia said...

spännade

 
At 2:49 em, Blogger Humlan said...

Men hur känner vi igen dig???
En kaxigt snubblanden sockertopp är inte så lätt att känna igen, iaf inte bland otursförföljda, silvertejpade fladdermöss, kattsnubblande, ringlösa guldmamsar och en humla, utan getingmidja, som precis har skippat kryckorna...

 
At 2:57 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Haha!
Mina yttre attribut ter sig som följer: 156 cm kort, svart spretigt kort hår, guldring i näsan och troligtvis bärande på en knappa metern lång körsbärsblomma. Om andan faller på kan jag även bära lite silvertejp i eventuella knapphål... Ser du en sån, är det bara att vinka glatt.

 
At 2:58 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Och jag menar INTE att jag har 156 cm långt hår....

 
At 3:17 em, Blogger Humlan said...

Tack, då ska jag spana... Jag har försökt få tag på lite silvertejp, men ingen lycka än... (min är slut!)

 
At 4:50 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

hoppas ni får så jättekul.. jag önskar verkligen verkligen att jag kunde vara på två ställen.. men att missa årets musikskolekonsert, med två deltagande gullgrodor.. det går bara inte.. *suck* alltså det vill jag inte..

 
At 8:21 em, Blogger Batbut said...

och jag kommer smyga in lite försynt.. och hoppas på att jag ser ett bord med damer som fnittrar vilt. Kommer lite sent. Hur jag ser ut blir en surprise! (säger inte att den blir glad...)

 
At 8:56 em, Blogger Gagga said...

Längtar

 
At 11:37 em, Blogger Cornelia said...

Jag har glasögon - vilka kläder har jag inte bestämt än, cendretyp år (är inte nöjd med senaste klippningen - men jag kanske hinner fixa det). I alla fall page typ, men oftast rufsigt pga blåst.

 

Skicka en kommentar

<< Home