onsdag, november 16, 2005

Tryggare kan...

Igår var det dags för besiktning. Barnbesiktning. Den "obligatoriska" treårskontrollen, för att avgöra om hon är på väg tillbaka till apstadiet, eller verkligen är det einstein-ämne jag ser. Vi har ju inte hängt på BVC speciellt många gånger efter det att mammagruppen var till ända, så rara, gulliga, underbara "BVC-tanten" är ett rätt främmande ansikte för lilla tårtsmulan. Det fick självklart som följd, att hon var tyst som en liten mus under hela besöket. Hon satt på golvet och lekte med en docka, men sa knappt halvsju. Det var mamma som fick prata. Det fanns som tur var inte speciellt att dryfta; inga större problem, inga undringar, allt är bra.
Sen pratade BVC-tanten och jag länge, länge om situationen med min pappa. Hon fick historien i så korta drag det är möjligt, och jag berättade hur jag hanterar situationen nu, och hon kom med konkreta råd och tips. Under tiden vi satt och pratade dunade dottern in på golvet och efter vårt samtal gav BVC-tanten tummen upp och sa: "Vilken komplimang till dig, det om något visar att hon är trygg".

11 Comments:

At 8:37 fm, Blogger Lyckliga Grodan said...

hon har ju rätt ju.. tummen upp för er som bra föräldrar...
hur går det med din pappa?

 
At 8:53 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Åh, tack för det, Grodis! Det värmde onekligen i hjärtat att höra...
Pappa är hemma nu, pratade med honom igår och han lät ganska nöjd och ovanligt "vaken". Jätteskönt för honom att få komma hem, tror jag.

 
At 11:12 fm, Blogger Humlan said...

Jag håller med, vilken underbar trygghet och tillit att kunna somna sådär.

 
At 12:09 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Ja, onekligen. Eller också svimmade hon av tråkslag... :-)

 
At 10:44 fm, Blogger Batbut said...

Håller med BVC damen, en klart trygg liten madame!

 
At 11:09 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Vi gör allt vad vi kan för att banka trygghet in i den lilla... :-)

 
At 2:32 em, Blogger Ola Claesson said...

Det där med att din dotter somnade: i fredags var jag ute och gick med en tjej jag nyligen träffat. När vi körde hem från promenaden somnade hon i bilen - klockan var efter midnatt och hon hade jobbat hela dagen. Jag tolkade detta som en "jag tråkar ut henne"-signal, men det kan alltså även tolkas som att hon känner sig trygg med mig? Det är ju bra. Poäng Ola!

 
At 2:45 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ola: :-) Är hon en av dom som tycker att du påminner om Hugh Grant, skulle jag luta mer åt "tråkhållet" tyvärr.... Eller, kanske inte?

 
At 3:29 em, Blogger Ola Claesson said...

Biggis: Nej, hon är inte en av dem. Men hon -tycker att jag är väldigt "brittisk"... Undrar vad det betyder?

 
At 10:45 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ja, det kan man undra, faktiskt. Du kanske äter mycket fish'n'chips? Be henne vidareutveckla!

 
At 12:43 em, Blogger Ola Claesson said...

Biggis: Fish´n´chips? Nej, det är nog inte därför... Dåliga tänder, kanske? Jag måste fråga henne vad hon menar.

 

Skicka en kommentar

<< Home