måndag, november 14, 2005

Meningen med (under)livet?

Är det meningen att det ska vara så här? Med risk för att få er äckelmagade att kasta upp kvällens middag:
Den skulle varit här i fredags. Kom inte. Lördag. Den lyste med sin frånvaro. Söndag. Man kan möjligen skönja att den bereder väg. Måndag. Man kan lätt inbilla sig att stora kroppspulsådern har brustit, både vad gäller värk och flytande materia. Stora syndafloden har drabbat mig, och den verkar riva med sig löst sittande kroppsvävnad längs vägen. "Oj, där kom en njure? Satt den verkligen löst sist jag checkade?". Plötsliga kroppsrörelser är inte att rekommendera. "Shit, var det där blindtarmen?".

Aj.

Uppdaterad 20:40 - Nu minns jag plötsligt en ganska rolig passage i Johan Rheborg-monologen: "Lita aldrig på en varelse som blöder i fem dygn utan att dö"...

13 Comments:

At 8:40 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Glad att jag kan förgylla din kväll. Själv är jag "Lady in red". Den här tiden i månaden är alltid så kul, men just den här månaden var det verkligen EXTRA kul. Not. Men visst kryar jag på mig. Tack.

 
At 8:41 em, Anonymous Anonym said...

kan knappt se tangentbordet så det är tur att man kan skriva trots att man skrattar så att tårarna sprutar...

 
At 8:48 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Christina: Passa dig så jag inte kommer och besudlar din blogg... :-)

 
At 8:53 em, Blogger Bloggblad said...

*fniss*
Det går över... och sen går det över för gott...

 
At 9:03 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggis: Inte utan att jag just i skrivande stund önskar den långt, långt borta - ja varför inte förevigt borta! Det är ju ändå bara nåt år kvar, den kan ju lika gärna dra dit pepparn växer nu på en gång!

 
At 10:13 em, Blogger Batbut said...

*asg* Skulle vilja se det där som en monolog, stand up varianten. Kanske på lördag?
Fast jag tycker synd om Dig!

 
At 11:26 em, Blogger Lisa said...

det var min själ roligt sagt. lita aldrig på en varelse som blöder i fem dygn utan att dö. det ska jag säga nästa gång jag bryter ett löfte! (som man aldrig har gett, utan någon bara förutsatt)

 
At 1:24 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Vänta bara tills du blir 50+...då slipper du skiten. Annars låter det som en ganska normal..... cykel. *fnissar hejdlöst*

 
At 5:20 fm, Blogger Jenny said...

Usch och fy och synd om dig, men även synd om mig då jag nu har ont i magen av skrattknip.

 
At 7:43 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Vi får väl se om jag ens överlever till lördag?

Musiklisa: Ja, visst var det? Jag tänker själv bruka det vid lägligt tillfälle.

Mamselamsen: Jag längtar. Och fortsätter cykla så länge.

Jenny: Då fick även du en släng av sleven... Sorry. :-)

 
At 1:55 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Villervalla: Själv brukar jag säga att skadeglädjen är den enda sanna glädjen...

 
At 1:26 fm, Blogger Erik of KFTEB said...

det där med "lita inte på ngt som blöder i 5 dar" bla bla känns väldigt bitat från South Park...eller är det ett gammalt skämt som hängt med länge månne?

 
At 9:48 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Erik: Ja, man undrar vem som myntade det uttrycket, egentligen. Det känns inte som om manusförfattaren till Rheborgs monolog kom på det själv...

 

Skicka en kommentar

<< Home