torsdag, november 10, 2005

Skrattmusklerna uppmjukade och stärkta

Efter ett bra möte på sjukhuset, där vi gemensamt bestämde att pappa flyttar hem på måndag, med regelbunden daglig tillsyn, tog jag den där långlunchen. Den förtärdes i nya shoppinggallerian i Sickla - snyggt, propert och shoppingvänligt. Det enda jag shoppade var dagens sushilunch och en tidning som sällskap. Jag blev en så'n där som Virtanen skrev om: en medelålders tant som åt i sin "tragiska" ensamhet. Jag brukar gilla det han skriver, men det här var ett lågvattenmärke. Löjligt! Jag gillar att äta själv!

Efter en eftermiddagsfika bar det så iväg på kvällens förlustelse. Jag och fyra väninnor såg Johan Rheborg på Rival i hans stora succémonolog: "Hur tänker hon?". Jag låg dubbelvikt nästan hela första akten, bitvis var den skitrolig. Och man känner ju igen sig precis hela tiden. Andra akten var något mer nedtonad, men även här kom ett par riktiga asgarv. Åh, vad jag älskar att kvida av skratt - sådär så att man nästan kissar på sig... Efteråt var det tänkt att vi skulle gått och tagit en öl någonstans i krokarna, men jag blev tvungen att rusha hem, eftersom kära pojkvännen var tvungen att åka iväg på ett releasekalas klockan tio. Det gjorde inte speciellt mycket, det var skönt att komma isäng i vettig tid. Och så fick jag vila magmusklerna efter skrattfesten.

5 Comments:

At 7:25 em, Blogger Batbut said...

Skönt att det gick bra med pappsen! Och underbart att få garva loss! Det är så befriande att garva så tårarna sprutar. Good girl! Skönt att Du är i fas

 
At 7:52 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Tack för ditt peptalk - det stärker! Har en bra vecka på jobbet också, så livet leker just nu... :-)

 
At 7:53 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Och om man kom med på den där fikan också, så vore ju livet fulländat... Men jag har hört att ni har bokat runt 14-tiden nu, så jag är snart nere på depressionsbotten igen... *asg*

 
At 9:31 em, Blogger Batbut said...

Nopi, kl 12 är det vad jag har hört. Vad fick Du 14 ifrån?

 
At 10:36 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Åh, jag fick ett mail från Mamselamsen idag som sa "runt 14". Well, är det kl 12 kommer jag, annars får jag lov att utebli...

 

Skicka en kommentar

<< Home