måndag, november 14, 2005

Gosig helg

Det har varit helg. En helg som varit osedvanligt slapp, slö, mysig och kärleksfull. Har till och med lyckats locka lite leenden och småkramar ur min lille sambo, som i vanliga fall tillhör den ganska buttra och fåordiga typen, som tycker att ömhetsbetygelser är ett överskattat fenomen i ett förhållande. "Sån't tjafs!", säger han bara och ler lite snett.
Kanske berodde det på att vi i fredags somnade tillsammans i en stor hög, hela familjen, redan klockan kvart över nio och sov till halv 8 på lördagen? Utvilade.
Eller berodde det på att vi var på kyrkligt dop på lördagen? Guds närhet, och allt det där? Troligen inte. Det närmaste religion min pojkvän kommer, är när han går på spelning med The Kristet Utseende. Och det är inte någon speciellt kristligt sinnad upplevelse, vad jag har hört...
Eller kan det ha varit födelsedagsfikat hos Elliot, 2 år, som hade denna gynnsamma påverkan på vår helg? Tårtan var hembakad och supermumsig.
Pappa och dotter har kittats samman än mer denna veckända, det har varit pappa hit och pappa dit och när hon tilltalat mig har t o m jag blivit kallad "pappa" av bara farten. Kommande helg åker han bort igen, den lilla sötgrisen, och ska uppleva Milan-Juventus "live and direct". Ååååh, jag vill också åka till Italien!

Nåväl, jag slutar härmed försöka finna svaret på varför helgen blev som den blev, utan suger på den goda karamellen så långt in i veckan som det går. Idag är det måndag, men inte fullt lika kaosartad måndag som brukligt är. Det kanske också är efterverkningar från helgen?

7 Comments:

At 11:56 fm, Blogger Space babe said...

Alltså, jag vet inte hur mkt tid ni har tillsammans i övrigt, men jag skulle ALDRIG stå ut med att min man var borta var och varannan helg. Vi har just nu stora konflikter för att han är borta en dag per helg. Jag förmodar att man har olika behov.

 
At 12:23 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Space Babe: Ibland är det mer, ibland är det mindre. Ibland är det jag som är borta mycket, ibland är det han. Tyvärr blir det så, när vi båda jobbar i musikbranschen. När det är branschevents, är de ju alltid förlagda till kvällstid. Vi kompromissar så gott det går. Ibland har jag dock en tendens att kompromissa lite väl mycket åt hans favör... Fast det brukar jämna ut sig i det långa loppet.

 
At 2:34 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Njuuuut!
Själv tycker jag att det är underbart när Stephan sticker iväg ibland.

 
At 2:40 em, Blogger Batbut said...

Mysigt! En bra helg gör mkt till. Njut!

 
At 3:07 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselams och Batbut: Jag lovar, jag njuter fortfarande... :-)

 
At 3:32 em, Blogger Ilva said...

Vilka haller han pa? Juventus slar jag vad om o eftersom jag har haft ihop det med milanister de senaste 24 aren (2 st) sa kan jag ju inte saga att du skulle ha fatt en fin tripp i allafall. O vadret ar trist o gratt o fuktigt...njut av att fa vara ensam istallet, mysiga aftnar framfor datorn med hejdlost bloggande...

 
At 3:36 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ilva: Med världens bästa Zlatan i laget, kan man ju inte hålla annat än på Juve. Jag ska med (skade)glädje berätta för honom om det härliga vädret han kommer att få, och så ska jag ta tillvara på min ensamtid ordentligt, med mycket bloggande. Jag gillar två/tresamhet men uppskattar ensamtid också.

 

Skicka en kommentar

<< Home