tisdag, november 08, 2005

Coldplay

Igår kväll var jag ute och förlustade mig igen. Det är som ett enda stort förlustelsestim den här veckan. Igår var det kanske lite mera jobb än ren lust; jag sålde plattor på ett releaseparty i stan. Det var ett trevligt party men försäljningssiffrorna var väl inte riktigt lika trevliga. Mingeldrinken fick jag avstå, eftersom jag körde bil. Särdeles sent blev det inte heller...

På hemvägen passerade jag Globen och Coldplay-konserten hade just slutat. Jag mötte nämligen publiken, som flanerade över Johanneshovsbron. Bra recensioner fick dom också; det hade kanske varit kul att vara där? Men jag minns hellre den där konserten för tre år sedan, på Göta Källares scen, när dom kunde upplevas nära och intimt, och man kunde stå nära, nära scenen och sjunga med i "Trouble" och "Yellow". Det är något med mig och artikulation i sånger, "Trouble" framförs så nära och så gillar jag hur han sjunger bokstaven "s". Jag är nog konstig...

Ikväll blir det hemmakväll med familjen, men imorgon, på torsdag och lördag är det dags igen... Jag säger som "Tårtan-gänget": "Det är kul när det gungar!".

7 Comments:

At 5:00 em, Blogger anna said...

Roskilde 03, jag säger bara det...den konserten var magisk, coldplay, oranga scnenen, 50000 till i pubiken, på en utescen, men det kändes ändå intimt och nära, det är skickligt gjort minsan!

 
At 5:57 em, Anonymous Anonym said...

Mina söner var jättenöjda med konserten.
Ändå är Coldplay egentligen inte favvo-bandet för någon av dem. Men de var lyriska. Själv fick jag inte följa med.
Sånt är livet för tonårsmammor.
Chadie
http://chadie.typepad.com/chadie/

 
At 6:24 em, Blogger Batbut said...

Du är ju rena partypinglarn. Kanske ska byta namn på bloggen? Partymamman *S*

 
At 7:25 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Anna: Wish I was there...

Chadie: Kul att även tonårskillar är överraskningsbara...

1-2-3-4 - jag e´ en partymyra!
Men vad är det för tjusig bild du har lagt dig till med, batbut!?

 
At 7:58 em, Blogger Bloggblad said...

Jag har redan listat ut det - det är efter en stadig antivirusgrogg som batbut satt kameran på 4-bilder-i-rad.
Jag ska nog ta en liten fruktstund mot hostan. Ingen konsert här inte - jag får väl sjunga en stump till päronkonjaken och se på Karin Långström -Vinge på debatt ikväll.
Och du biggis - om du hör nåt "s" redan i "Trouble" då har du nog fasen varit på en mingeldrink...

 
At 8:05 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Haha! Troligen inte bara en mingeldrink... Det kanske är för att dom är såna ess på att sjunga...?

 
At 8:05 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggis: Och du, befrukta dig riktigt ordentligt så att du blir av med den däringa hostan...

 

Skicka en kommentar

<< Home