torsdag, november 10, 2005

Det ska slutas med musik

Dagen fick avslutas med ännu ett releasekalas. På Restaurant Sjöhästen vid Hornstull huserade Ida Kristin för att fira släppet av sin nya skiva Comoção. Kristin lärde jag känna redan när hon släppte sitt första album "Stumble"; jag jobbade på hennes dåvarande skivbolag. Nu korsades våra vägar igen eftersom jag jobbar på det bolag som distribuerar den nya plattan, och därav inbjudan till denna tillställning. I en sättning bestående av virveltrumma, hi-hat, cello, harpa (!), framförde hon och gitarren 5 låtar från albumet. Hon har en helt fantastisk röst, som gärna går upp lite i falsett på ett väldigt speciellt sätt. Behagligt. Dessutom måste jag säga att harpa är ett otroligt underskattat instrument inom popmusiken (annars är jag ju själv en riktig harpa...). Vackert både att se och höra på.
Hon hade även ett litet förband, Tobias Fröberg, som också var synnerligen behaglig.

Och tänk att jag varit alldeles i närheten av Batbut...

Nu väntar kudden och sedan är det dags för fredagsmys. Snacka om behagligt!

8 Comments:

At 8:36 fm, Blogger Batbut said...

jag var ute och smög på gatorna igår, som Mrs Walker. Iklädd vanliga kläder. Vi kanske syntes? Vem vet. Annars kan jag säga: Welcome to my neighberhood! (eller hur det nu stavas)

 
At 8:47 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Tack. I övrigt var jag så liten så jag inte syntes... :-)

 
At 11:15 em, Blogger Bloggblad said...

Men hörrrudu! Nu börjar det bli som hos deckarmamman: idel mingelkalas. Jag som just knäppt upp brallorna för att få plats med godismagen känner mig så ofestlig...

 
At 7:07 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggis: Nu är det slut med minglandet, åtminstone för min del. Och efter den pizza och den påse ostbågar jag just satt i mig, är det nog inte bara en knapp som måste knäppas upp... Hela brallan måste sys om........

 
At 10:04 em, Blogger Bloggblad said...

Tack! Det låter bra. Blir ju så himla avis annars...
Fast i morgon ska jag knäppa ihop byxorna och kamma håret och uppträda med min barnkör på kvällen. Och riva av ett litet solo alldeles själv... Inte så festligt och inget mingelkalas mer än kyrkkaffe efteråt, men kul ändå. Barnkören drar i alla fall ofta fullt hus...

 
At 10:38 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag är så himla okunnig, så jag vet inte vilka dom är, som du skriver om. Måste lusläsa deras hemsidor lite till.

 
At 11:59 fm, Blogger Lisa said...

Tobias Fröberg. Jag gillar honom live, han har bra scennärvaro. Tyvärr hamnade han i förbandsfacket (till Teitur och José bl a) och jag tror det är tveksamt att det någonsin blir något mer. En väldigt rolig historia från när han var förband till José tycker jag är när hans mick var så laddad med statisk elektricitet att hans hår var väldigt likt Einsteins innan spelningen var slut...

 
At 12:26 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggis: Hoppas barnkörandet gick bra, med solo och allt!

Mamselamsen: Du tillhör en ganska stor skara, så så himla okunnig är du faktiskt inte... :-)

Musiklisa: Jag gillade hans gotländska fina dialekt. Tycker om när artister pratar lite småmysigt mellan låtarna... Någon Einstein-frisyr blev det inte den här kvällen. Glad är han nog för det...

 

Skicka en kommentar

<< Home