tisdag, november 15, 2005

Uppraggad av Persbrandt

Inatt, medan ni kramade kudden, kramade jag Micke Persbrandt...
Jag klev in på den lilla baren, inte mer än ett hål i väggen egentligen, och där stod han, i glatt samspråk med bartendern. I övrigt var stället tomt, så man kunde inte direkt smyga obemärkt in. Han var snygg som ett helvete; lite rufsig i håret och med jeans och tröja. När jag klev fram till baren tittade han på mig och sa: "Ja, och nu känner man sig ju med ens medelålders". Jag fann mig ganska snabbt, log och svarade: "Ja, det är ju lite konstigt, eftersom vi nästan är jämngamla". En hastig och ganska illa dold okulär besiktning följde och sedan gav han mig Blicken, den där som gör att man blir lite grand som flytande smör, och sedan log han lite med ena mungipan och lyfte på ena ögonbrynet och sen var det kört.
Sen vaknade jag.

16 Comments:

At 8:37 fm, Blogger Lyckliga Grodan said...

det kanske är något fel med mig.. men jag gillar inte Persbrandt.. så jag är glad att det inte var jag..

 
At 8:48 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Lyckliga Grodan: Det är inget fel på dig. Det blir så mycket mer Persbrandt över till mig, bara... ;-)

 
At 9:44 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Anna P: Egentligen går han nog mest under kategorin: "Killar är bäst på bio"...

 
At 9:56 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag gillar BARA Sam Elliot!

 
At 10:25 fm, Blogger Morgondimma said...

Ohh Sam Elliot, han har blicken!!

 
At 11:19 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselamsen och Morgondimma: Han har inte bara blicken. Dessutom verkar Sam Elliot snäll.

 
At 3:22 em, Blogger Ola Claesson said...

Kan du - någon - förklara för mig vad som är storheten med Persbrandt? Även om jag verkar vara grovt heterosexuell kan jag förstå att t ex en Johnny Depp, Paul Newman och Stellan Skarsgård är snygg. Men Persbrandt? Jag fattar inte. Diskutera (förutom att han är stor och svär mycket, men det är ju egentligen inget mer än en manlig motsvariget till en Big Brother-lolla med silikon och ti-hi). Förklara, tack!

 
At 5:49 em, Anonymous Anonym said...

Persbrandt? Tja, nä, han verkar lite väl fixerad vid unga flickor. Tacka vet jag söta pojkar som Hugh Grant.
RS
Kulturbloggen
http://chadie.typepad.com/chadie/

 
At 6:40 em, Blogger Batbut said...

Visst är det mysko, när det är stämplat "FARLIG KILLE" så går många av oss tjejer igång. Är det utmaningen? Tur är att man blivit äldre så man kan tala förnuft med sig själv numera, innan man trampat i fel gryta (eller hur det nu var)

 
At 8:03 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ola: Helt ärligt, så vet jag inte riktigt vad det är hos denne MP som är så tilltalande. Johnny Depp och Paul Newman; ja. Kan det vara skörheten hos Depp? Och skönheten? Newman: Man. Hos MP har jag kommit fram till att det är ögonen. Han har ett farligt sug i blicken, och ett sexigt leende på lut hela tiden. Sen jag såg honom i "Lik som män" är jag förhäxad. Han utstrålar nå't, jag vet inte, djuriskt? Och så vill man/jag veta om han är det svin han framställs som. Och så har han snygga ben.

 
At 8:06 em, Blogger The Female Dinousaur said...

RS/Chadie: Hugh Grant...? Inte tillräckligt farlig... ;-)

Batbut: Du är nog inte helt ute och cyklar, är jag rädd. Vi vill ha trygghet, samtidigt som vi söker oss till otrygga killar. Tror det handlar om att man ta hand om och förändra vissa killar. Det är kanske DET som är utmaningen?

 
At 9:10 em, Anonymous Anonym said...

Han är lång, han är snygg, han har en sån där blick som man vill ha och han är lite bad boy. Hallå Persbrant - come and get me!!!
(fast jag vill inte byta bort mannen jag har för allt smältande smör i småland)

 
At 9:19 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Christina: That's a fact.

 
At 6:44 em, Blogger Ola Claesson said...

Biggis: Persbrandt är alltså "djurisk" och har "ett farligt sug i blicken". Nu vet jag (med detta inte sagt att jag förstår...). Snygga ben? Måste bero på att han dansar balett.

Christina: Persbrandt är inte lång, men många tror det. I själva verket är han bara 158 cm. Det är sant.

En sak till jag undrar över: inte mindre än två tjejer har sagt att jag till sättet påminner om Hugh Grant. Betyder det att jag är charmig på ett mesigt sätt eller att jag är mesig på ett charmigt sätt? Är det en komplimag överhuvudtaget? (lika bra att fråga när man har den församlade expertisen på armlängds avstånd...hoppas på svar)

 
At 7:09 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ola: Persbrandt är tillräckligt lång, hur lång han än är. Men 158 cm? Njae.
Jag skulle nog vilja säga att tjejerna har komplimenterat dig (heter det så?) om de säger att du påminner om Hugh Grant. De flesta gillar ju Hugh. Fast allt är relativt, förståss. Själv tycker jag att han i de flesta roller framställs som lite halvmesig. Inget ont sagt om dig för det. :-)

 
At 2:27 em, Blogger Ola Claesson said...

Biggis: Jag tror förvisso att jag har någon slags torr brittisk humor, det kanske är så de menar. Hugh är nog symbolen för den humorn bland tjejer i min ålder. Han har trots allt gjort en drös väldigt brittiska filmer. Ingen har kallat mig halvmesig, vad jag vet. Jag har aldrig tolkat jämförelsen så. Ingen fara.:)

 

Skicka en kommentar

<< Home