onsdag, oktober 05, 2005

Spolierade planer

Ikväll skulle jag ha gått med kompis på Mosebacke. Trodde jag, i min enfald. Ett bra band som jag ville se, för jobbets räkning, spelade där och tjejdejt var bestämt. En öl var jag sugen på att inmundiga också. Men, men... Det blir inte alltid som man tänkt sig, tydligen. Trots att jag lämnat meddelanden hit och dit, och sms'at och ringt så har den j--la tjejdejten vägrat att ringa tillbaka. Och nu går jag och lägger mig!
Istället för Mosebacke fick det bli uppsättning av tyger i vardagsrummet. Tyger som ska bilda någon slags fondvägg i vardagsrummet, från golv till tak. Skitsnyggt och ballt, tyckte jag. Världens roligaste leksak, tyckte katterna. I skrivande stund hör jag hur gardinerna rasslar omkring på stålvajern där uppe. Här sitter jag, grinig och sur och orkar inte springa upp och duscha dom med blomsprutan en gång till...

6 Comments:

At 11:40 em, Anonymous Anonym said...

Det där är jävligt surt! Om det hjälper dej, så surar jag med dej!
Attans så ilsk jag hade blitt!
För länge sen, hade jag en katt som gillade vattensprutan, det tog lång tid innan jag kom på det,,men sen dess "fostrar" jag ingen katt med dyliga metoder!

 
At 11:43 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Rita: Inte ska du behöva få din kväll förstörd för min skull... :-) Jag surar så bra själv... Men tack ändå. Nu ska jag strypa katter - blomsprutan hjälper inte.

 
At 7:01 fm, Blogger Ilva said...

Skjut dem! Men du-har finns det nagot spray som man kan spraya utomhus dar man inte vill att katterna skall ga, om det ar luktlost sa kanske du kan spraya sant pa tyget? Kolla i nan djuraffar... Hoppas att du sovit gott iallafall!

 
At 8:25 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Haha...ännu en katt i gardinerna. Vår Ebba försökte klättra uppför mina ben nyss. (Jag var barbent) Ajajaj....

 
At 8:43 em, Blogger Batbut said...

Biggis, åhh. tänk om jag vetat, då hade vi kunnat sitta på Mosebacke och pimplat vin. Och vad gäller katterna, ställ en balja vatten framför gardinerna. Ramlar de ned 1 gång lär de aldrig göra om det. I annat fall föreslår jag att du sätter strumpor på dem! Då blir det svårt att klätra

 
At 9:50 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Ilva: Jo, det finns sån't där "aja-baja-sprej", men har hört att det funkar sådär... Annars har sambon en luftpistol... :-)

Anna: Charmen med katterna eller barnen hundarna och karlarna? :-)

Mamselamsen: Mmmm. Det där är INTE skönt.

Batbut: Åååååh! Det får bli nästa gång!

 

Skicka en kommentar

<< Home