måndag, oktober 03, 2005

Pappa-status

Pappa ligger på sjukhus. En (nästan) brusten hälsena har gipsats och gipset ska sitta i 8 veckor. Demensutredningen kommer troligen och förhoppningsvis att påskyndas nu, efter samtal med sjukhuset - har annars en tid för utredningsstart 14 oktober. Igår ringde han och trodde att klockan var nio på morgonen, när den i själva verket var 21:00. Idag när sjukhuset ville ringa mig och berätta att han blivit intagen, kom han inte ihåg mitt telefonnummer. Min brorsa kommer upp om ett par veckor och stannar nå'n vecka. Av-lastning, eller be-lastning? Det får vi se... Min bror är som han är...

Nu ska jag ta mig en trappa upp och bada körsbärsblomma!

9 Comments:

At 7:42 em, Blogger Ilva said...

Ja du jag har ocksa en bror...no comment! Forbered dig pa att sadana har grejer som sjukhusvistelser ofta forvarrar demens! det har det gjort for bada mina foraldrar.

 
At 8:04 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Bada vad?

 
At 8:40 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

men du kan släppa oron lite när han ligger på sjukhuset..
nybadade körsbärsblommor är inte att leka med.. speciellt inte när de ligger i sängen sedan och luktar gott.. snosa på...

 
At 8:45 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ilva: Japp, bror har jag, som är sin pappa upp i dagen ibland... No more comments... Tack för varningen om att det kan bli värre! Det ska jag komma ihåg.

Mams: Bada körsbärsblomma = bada dotter... :-)

 
At 8:46 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Grodis: Jag släpper mig allt vad jag kan... :)
Och körsbäret doftar just nu ljuvligt där hon sover i sin säng...

 
At 9:42 em, Blogger Batbut said...

jobbigt, men samtidigt vet du nu att han är under koll den närmsta tiden. Andra får ta ansvaret en stund iaf.

 
At 10:21 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Körsbäret = dottern??????

 
At 10:29 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Jaaaaaaaaaa! :-)

 
At 10:30 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Det känns jättetryggt, faktiskt. Ska försöka få dem att göra den där utredningen ASAP.

 

Skicka en kommentar

<< Home