tisdag, oktober 04, 2005

Tillklippt

Har klippt mig. Fluffat till frippan lite. Fått det där som sitter högst uppe på huvudet att se lite mindre ut som om det satt på Michael Bolton. Ni vet: fnas, fnas redan från hårbotten, för att sedan tona ut i något slags extremtorrt och tunt ingenting. Nu känns det bättre. Ska ila hem och inleda Operation Akuthårinpackning Grande, för annars är det snart risbuskläge igen. Rädda det som räddas kan!

Har haft en bra förmiddag. Pratat med ett par väldigt trevliga mediamänniskor; ett tag var jag rädd att sådana inte existerade längre, men en av dem, en "bildkille" från DN gav till och med upphov ett riktigt flatgarv. Så'nt är trevligt.

Lyckats få i mig skrivbordslunchen, bestående av en stor leverpastejsmörgås och en flaska Loka. Nu ska jag ringa vidare. Får se hur eftermiddagen artar sig. Ett besök på sjukhuset ska dottern och jag hinna med också.

6 Comments:

At 1:48 em, Blogger Jenny said...

Jösses vad gott det lät med leverpastej smörgås *dreglar i tangent bordet*. Finns det nån möjlighet att fixa en köttbulle smörgås till nästa lunch?

 
At 1:57 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Jenny: Det ÄR så himla gott! Hade cravings på leverpastejmacka när jag var med barn *jag kan väl inte...? neeeeeeeej!* Köttbullemacka? Annars har jag ett par bitar pastej som letat sig ner på golvet här.. Dom kan du få!

 
At 2:14 em, Anonymous Anonym said...

En till trevlig mediamänniska finns det. Jag! ;-) Jag har faktiskt blivit kallad för "Sveriges trevligaste redaktör" av PR-folk. Så helt utdöda är vi inte. Haha

 
At 4:37 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

leverpastejsmörgås.. åååhhh.. jag vill ha.. jag är ju så hungrig att jag förvandlats till en slemmig fläck...
måste hem och äta helt enkelt..

hmm.. ursäkta.. jag skulle ju bara säga att det var kul att du hade haft en bra dag...
*speedar ut från rummet.. mot hemmet*

 
At 7:30 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Leverpastej med inlagd gurka ovanpå.. Mmmm...

Förresten, monsterpennan postas i morgon!

 
At 7:31 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Tommy: Vilken schysst utmärkelse! "Sveriges trevligaste...". Skönt att höra att det finns ännu fler. Det gör mitt jobb så mycket roligare!

Grodan: Hoppas du fick en leverpastejmacka, du med!

Sandra: Hmmm, toning... Så du har alltså sett mina gråa hårstrån och den osnygga utväxten? Men permanenten kan du få behålla.

Mamse: Gott! Åh, längtar redan efter pennan! Tack, söta du!

 

Skicka en kommentar

<< Home