måndag, oktober 03, 2005

Bara, bara jag - imorse

Strax innan det var dags för Sambo Söt att gå till jobbet imorse, kom han in i köket och ställde en fråga. Jag hörde att hans röst lät trött, efter att ha ställt liknande frågor många, många gånger förr.
"Biggis, var är min jobb-väska?".
"Eeeeeh, den har jag inte sett..." säger jag och svävar lite osäkert på målet. Känner hur det börjar knollra sig lätt längs med ryggraden. Nu har jag gjort det igen. Flyttat på något, och ställt det på "det där bra stället", där ingen någonsin, allra minst jag själv, kommer att hitta det igen. Jag sliter mig från frukostbordet och gör ett fruktlöst försök, och så, med ens, tänds en liten låga långt där bak i hjärncentralen. Vänta lite... Nu tror jag att jag vet...
"Den ligger nog nerpackad i en av kartongerna ute i förrådet hos farmor i Årsta!"

14 Comments:

At 10:26 fm, Blogger Ilva said...

Ar det sanT??!! Helt otroligt!! Biggis, du o Batbut... Blev han lite arg?

 
At 10:51 fm, Anonymous Anonym said...

Men - hur hamnade den där???

 
At 11:09 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Ilva: Ja, tyvärr tror jag nog att det är sant! *slår ner blicken och rodnar* VM i flytta-prylar-mani, det är jag! Han blev inte arg, han är van.... Men han sa att jag får åka dit och leta reda på den... :-)

Sara: Åh, jag tyckte väl att den såg gammal och sliten ut, och hörde hemma i ett förråd... :-)

 
At 12:39 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag blir galen, när någon flyttar på mina prylar!!!!!

 
At 1:24 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Sandra: Men liiiiite roligt var det också...

Mams: Du skulle HATA att bo ihop med mig...

 
At 1:39 em, Blogger Jenny said...

Hahah, jag vet precis hur du känner dig. Jag lyckas alltid städa/slänga/trolla bort andras grejer. Framför allt min mans superviktiga grejer, som jag av nån anlednig också alltid glömmer av vart jag gjorde av det.

 
At 1:45 em, Blogger Cornelia said...

Jag gör det hela tiden. Sladdlösa telefonerna hittar nya BRA ställen hela tiden.

 
At 2:45 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Jenny & Cornelia: Ibland undrar jag om det inte är JAG som borde ha hemhjälp och socialt stöd från kommunen... :-)

 
At 9:40 em, Blogger Batbut said...

Biggis, vi kanske ska flytta ihop? Jag är pedant, men har alltid koll på prylarna dock är det lite värre med kroppen min. Den verkar liksom ha ett eget liv *S*

 
At 10:33 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Ja, kanske det... Du kan lära mig att få koll på prylarna och se till att jag får lite mer skinn på näsan. Jag vet inte vad jag kan bidra med, men jag kan alltid plåstra om dig och badda pannan om du ramlar och slår dig. Förresten har jag ett förflutet som läkarsekreterare, så jag en del latinska termer o sånt. Ortopedi är jag extra bra på. Tibia och fibula och de'.... :-)

 
At 10:42 em, Blogger Batbut said...

kanon! Har 25 knäoperationer bakom mig och ett "luxuerande fibulahuvud" vilket ortopederna brukar få en halv orgasm på *S*

 
At 11:42 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Oj, där träffade jag mitt i prick alltså! Eh, 25...? Sjukt. Ta fram silvertejpen.

 
At 4:06 em, Anonymous Anonym said...

hahahah, du är fän värre än jag o det vill inte säga lite! ;)

 
At 7:39 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mo: Buhu! Jag vill inte vara värst... :-(

 

Skicka en kommentar

<< Home