onsdag, september 28, 2005

Grå, grå, grå

Det småregnar utanför mitt arbetsfönster, som jag just upptäcker är i akut behov av rengöring. Dom röda och gula Svenska Hem-flaggorna fladdrar lite lojt och trött på sina stänger, lätt smutsgrå, dom också. En kvinna i svart t-shirt, med strumpor men utan byxor, står och röker på sin balkong högst upp i huset mitt emot. Hon tittar ner på gatan medan hon fimpar sin cigg. Så går hon in i lägenhetsvärmen igen. På trottoaren snett nedanför är det fortfarande ganska glest mellan fotgängarna. Portföljer, ryggsäckar, handväskor i fasta grepp. Freestyle och blicken fastnaglad i marken. Regnet letar sig innanför kragen och det fläktar i det nyduschade håret.

Jag måste gå och köpa kaffefilter.

7 Comments:

At 8:29 fm, Anonymous Anonym said...

Hur vädret än är,,, kaffefilter måsten man ha!

 
At 8:30 fm, Blogger Lyckliga Grodan said...

vilken härlig ögonblicksbild.. det känns som jag var där...

 
At 8:31 fm, Blogger Ilva said...

Du verkar inte riktigt vara iform den har veckan...fast det ar en fin text!

 
At 10:20 fm, Blogger Gagga said...

Jag vill också läsa den romanen!
Kram!

 
At 10:42 fm, Anonymous Anonym said...

*skickar en e-kram och många tankar*

/ Micha

 
At 8:12 em, Blogger Cornelia said...

Vardagspoesi helt enkelt.

 
At 1:48 em, Blogger Bloggblad said...

Bra! lite prosalyrik över texten - känns väldigt äkta.

 

Skicka en kommentar

<< Home