torsdag, oktober 06, 2005

Kul

Igår kväll tittade dottern på sin nyfådda, tecknade film: "Tarzan & Jane". Hon älskar tecknad film, och eftersom hennes far är av samma skrot och korn, kläms det en och annan ny film emellanåt. En kompis kommenterade nyligen, vid ett besök: "Man behöver ju inte gå till videobutiken, det är ju bara att komma hem till er och låna!".
Well, det var en liten avstickare från ämnet. En bit in i Tarzan-filmen råkar Janes pappa ut för en brand, och blir alldeles sotig och svart i ansiktet, vilket föranledde följande fråga från dottern: "Mamma, är han färgad"?

Ikväll ska jag på teater. Det ska också bli kul.

5 Comments:

At 4:39 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Hon har ju helt rätt, den lilla Snörpan.

 
At 6:27 em, Blogger Theron o familj said...

Ha,ha. Ja, det var ju en bra fråga..

 
At 8:42 em, Blogger Batbut said...

klok madame den lilla körsbärsblomman. *s*

 
At 9:03 em, Blogger Bloggblad said...

Uj, vad mycket det hänt här sen jag var här sist. Jag har varit oflitig bloggare. Börjar tycka att det andra livet tar lite stor plats...
Men när jag läser om pjäsen du ska på, kom jag ihåg att jag ska fixa biljetter till Guys and Dolls som går här i grannstaden.
Är avis på dig som har nära till så mycket!

 
At 6:51 fm, Blogger Jenny said...

Hon är jus spot on ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home