onsdag, november 07, 2007

Tillbaka i sadeln, igen

Det är dåligt med bloggeriet för tillfället. Dessutom har jag varit "inbetween uppdrag" ett par dagar, tills det idag trillade in två stycken som kan påbörjas ögonaböj.
Har därför passat på att spendera två dagar med Lilla Körsbärsblomman. Igår stannade hon hemma från dagis med mig hela dagen. Det gäller att ta tillvara på tillfällen som bjuds. Dessutom var hon lite trött och grinig, och vem är inte det en grådassig tisdag i november? Då kan man behöva ligga hemma och fisa i soffan en dag eller två. Vi spelade (data)spel, bakade muffins och hämtade bästa kompisen från dagis kl 15, så att hon fick leka av sig lite med en jämnårig också.
Idag hämtade jag henne efter lunch, och vi satte på oss skridskorna och spenderade en timme nere på IP. Det var inte direkt igår jag snörde på mig ett par skridskor, kan jag meddela. Men det är precis som att lära sig cykla, när man väl kan så sitter det i ryggmärgen. Även om den här ryggmärgen börjar bli aningen krum och stel...

Nu tänker jag bänka mig framför SVT's humorkväll. Grotesco lovade gott förra gången och jag hoppas på en lika rolig fortsättning. På tal om TV och att aldrig hinna med att titta: på förmiddagen tittade jag på Isprinsessan (SVT's satsning att lägga sina program på webben är såå bra!) och den tyckte jag mycket om. Ser fram emot den avslutande delen på fredag. Niklas Hjulström är strålande och Elisabeth Carlsson är otroligt övertygande en skitbra skådis. Innan har jag nästan bara sett henne i "Jonas, Rut och Viviann" i Bolibompa, och det här var ju en bra bit ifrån barnvänligt...

Från och med imorgon är det 'back in business' som gäller!

Etiketter: , , ,