söndag, oktober 28, 2007

Bevingade ord

När Liten Söt Sambo är bortrest blir det mycket "tjejsnack" i den lilla familjen.
Nyligen avslöjade Lilla Blomman att hon var kär i en kille på dagis, A.
"Är han kär i dig, då?"
"Nej, han är kär i en annan tjej, han är kär i I...".
"Jaha, men du får väl hitta någon annan att bli kär i..."
"Men mamma, det har jag redan gjoooort!".
"Jasså, vem då?"
"Men jag kan inte säga det just nu"...

Eftersom jag vet att hon har ett gott öga till en en annan liten söting på avdelningen, D, så var det ju förstås mitt första förslag. Och det visade sig stämma. Oh my god, snart kommer det att ligga lite mer allvar bakom sådana där ord. Idag vet hon väl knappt vad det innebär att vara kär. Men det brottas och kramas och t o m jagas pussar på avdelningen redan.

Spenderat dagen på badhus. Rutschbana, utomhussim och ångbastu. I duschrummet ställde sig Blomman bredvid mig och pekade på en gravid kvinna i duschen. "Mamma, titta vilka långa tuttar hon har!".

Etiketter: