måndag, oktober 29, 2007

Om att doppa

För första gången på ett bra tag är lillfisen sjuk. Feber och hosta står på menyn.
Eftersom hennes pappa, nu på svensk mark igen, var tvungen att åka direkt från flygplatsen till jobbet, är det jag som är hemma. Det är jag ju jämt, även när jag jobbar, så skillnaden är inte speciellt stor. Som tur var är inget av mina projekt speciellt akut, så det finns tid att gosa, göra mackor, spela spel och servera dryck.

Lilla Körsbärsblomman doppar. Närhelst hon äter smörgås, bulla eller kaka med flytande till, doppar hon. Jag doppade när jag var liten. Inget konstigt med det, tycker jag och gör det ibland nu också. Så gammal är jag. För tydligen är det sånt som bara gamla människor pysslar med. När vuxna, och barn, doppar, ser jag många som rynkar på näsan och kommenterar. Liten Söt Sambo avskyr doppning. Så när han är bortrest, doppar vi allt vi kan!

Etiketter: