onsdag, maj 16, 2007

Sexårs

Nästa höst börjar Lilla Körsbärsblomman i sexårsverksamhet.
Galet, galet, galet hur fort tiden går. Jag vill inte riktigt hänga med i svängarna.

Eftersom vi flyttat hör vi inte riktigt till samma upptagningsområde som resten av förskoleklassen. Skolan vi tillhör ligger, bokstavligt talat, ett stenkast härifrån men börjar hon där, kommer hon att skiljas från bästa vännen och alla dom andra förskolevännerna. Det känns inte riktigt bra, särskilt med tanke på att hon själv säger att hon vill gå i samma skola som dom. Så igår tog jag kontakt med rektorn på skolan för att höra hur jag gör för att få byta. Det roliga är att jag bara för ett par veckor sedan pratade med samme rektor, men i egenskap av "press-agent" för ett band jag jobbar med. Vid sidan av sitt rektorsuppdrag skriver han nämligen om musik i en stor gratistidning i Stockholm. Han mindes vårt samtal då, och garvade högt när han hörde mitt ärende den här gången. Kanske inte riktigt vad han väntat sig...

Well, någon förtur kan jag nog inte räkna med för den sakens skull. Och det behövs kanske inte. Det stod ett barn före i kön. Så nu håller vi alla tummar vi kan i familjen för att det ska gå vägen.

Etiketter:

1 Comments:

At 2:17 em, Blogger Humlan said...

Visst är det lite kul när man kan träffa samma människor i så olika roller!

 

Skicka en kommentar

<< Home