söndag, maj 13, 2007

Om att tävla i musik

Jag säger ju det. Det går inte att tävla i musik.
Allt, och jag menar allt, handlar i slutänden om pengar och politik. Det roligaste igår kväll var nästan att lyssna på kommentarerna från båset: "det här landet brukar få si och så många poäng från...". Kompisröstandet har alltid, alltid pågått. Det är därför som jag nästan aldrig tittar på E*S*C. Förutom har västländerna dominerat, och då har länder som Storbrittannien, Irland, Frankrike och Sverige vunnit. Nu dominerar östländerna och dessutom envisas västländerna med att skicka vedervärdiga skitlåtar, och flera av dem sorteras ut redan i semin.
Någon som borde lugnat sig lite, tycker jag (hör och häpna; jag tycker något!) var herr kommentator KL. I'm sorry, Kristian - den ironiska generationen känns så total-förlegad.

Etiketter: