fredag, maj 11, 2007

Hej, hej halsfluss - the neverending story

Jodå. Visst var det streptokocker. Igen.
Stackars Körsbäret kämpade och slogs när hon kom dragande med sin provtagningspinne. Först knep hon envist ihop läpparna och totalvägrade. Men efter lite lock och pock och mutande, gapade hon motvilligt. Och så hulkade hon, höll i sköterskans arm, varvid sköterskan verkade sura ur och lämnade henne, med pinnen nedstucken i halsen. Mera hulk och det var jag som fick dra den ur svalget på henne. Underligt sköterske-beteende...
Så nu är det Kåvepenin 10 dagar igen. Och jag hoppas verkligen att det ger sig den här gången. Jag tror att det är pappa Sambo som är boven i dramat. Strax efter hennes kur var slut, fick han jätteont i halsen och feber och jag misstänker att smittade henne då. Han är frisk nu så jag hoppas det är över efter den här kuren.

Etiketter: ,

2 Comments:

At 11:05 em, Blogger Batbut said...

HALLÅ!!! Stopp och belägg, kräv att de tar en odling så att de ser typen. Och VÄGRA Kåvepenin, be om ett riktat pencillin... annars kan ni hålla på sådär hur länge som helst! Kåvepenin är ett bredspectra och är liksom en "light" variant av pencillin

 
At 5:29 em, Blogger Gagga said...

Kryapåsig-puss på den söta lilla kinden från tant Gagga

 

Skicka en kommentar

<< Home