tisdag, februari 27, 2007

Häpen

Tycker mig ha nämnt ett flertal gånger att jag är förlovad med en arbetsnarkoman. Jag skulle till och med kunna skriva det med stor begynnelsebokstav och fetad stil - Arbetsnarkoman. Slår man i lexikon, möter man hans trötta nuna på sidan 12, ungefär. Därför blev jag alldeles extra mjuk i hjärtat av kärlek, när han ringde mig på jobbet strax före 8: "Vi stannar hemma idag, Körsbärsblomman och jag".
Anledningen är att han under idrottsligt utövande skadat ett revben eller två, och imorse värkte det så mycket att han knappt kunde andas (med en anstrykning av lätt manlig överdrift, ska tilläggas). Dylika skador har aldrig hindrat denne Arbetsnarkoman från att arbeta tidigare, så jag hoppas att dom där fyra dagarna ensam med vår söt-unge gav honom mersmak...

Etiketter: ,

2 Comments:

At 8:49 fm, Blogger Humlan said...

Kanske dax för herrn att börja hitta balansen mellan arbetsliv och privatliv?

 
At 11:07 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Visst har han balansen, ibland och jag tycker att han har blivit betydligt bättre på senare tid. Man kan kanske lära gamla hundar sitta?

 

Skicka en kommentar

<< Home