måndag, februari 26, 2007

Helgen i korta ord

Så var det över. Nu känns det nästan lite tomt.
Det har varit en fantastisk erfarenhet; jag har lärt mig en hel massa, särskilt om skvallermedias hunger efter skandaler och hur de försöker hetsa artisterna mot varandra att göra negativa uttalanden. Och att de hittar på. Massor. Mycket av det som stått i tidningarna är rena fabrikationerna, ihopklipp av bilder och citat från andra tillfällen och saker som aldrig yttrats. Vidrigt!

Efterfesten blev ganska röjig, har jag fått höra. Själv orkade jag faktiskt inte delta så länge. Jag var så spänd och nervös och pirrig under direktsändningen, så när det var över kände jag mig helt urlakad. Stannade under middagen och försökte tränga mig fram till buffébordet och få något i magen och satt med C och familjen en stund. Eftersom döttrarna kom upp dagen till ära, ville dom ju mysa och umgås, så C gick med barnen upp på rummet vid halv ett. Jag stannade en timme till efter det, men eftersom jag skulle köra bil runt 12-tiden dagen efter, fick det vara nog sen.

Och nu återgår (arbets)livet till det normala igen.

4 Comments:

At 2:55 em, Blogger Humlan said...

Förstår att du var urladdad efter all uppladdning. Skönt att ni är nöjda även om jag tycker att det skulle ha blivit en fortsättning...

Jag tycker att det är mycket roligare att läsa dina beskrivningar om allt jobbet bakom, före och efter, än att läsa skvallerpressen, som bara vill ha skandaler som man ändå VET är halvsanning och hopklipp... i bästa fall.

 
At 3:42 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Tack.
En fortsättning på det här äventyret hade nog ingen av oss mäktat med... :-) Nu kan dom som verkligen vill hålla på med det här, ta över...

 
At 7:54 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jösses människa... du behöver semester.

 
At 9:16 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselamsen: Antagligen. Men det är lyx som jag ännu inte kan unna mig... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home