lördag, februari 24, 2007

Sista dagen

Vaknade och kände mig som en pufform i ansiktet. Svullna ögon och stopp i näsan, fast jag inte är förkyld. Jag kan inte bo borta på hotell, hotell gör konstiga sker med min kropp...
Trött i kroppen av att vara på helspänn hela tiden.
Genrepet igår gick bra. Vi lyckades hitta ett par silverstrumpbyxor som klipptes till och blev ett par boxer-silver-shorts till C. Klänningen är nämligen väldigt, väldigt kort och avslöjar ibland lite för mycket.
Genrepet inför publik gick bra.
Det är oerhört svårtippat.
Nu är det bara att vänta och se.
Ödet ligger i svenska folkets händer.

Oj, nu blev det ödesmättat...

12 Comments:

At 10:02 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag väntade NAKENCHOCK innan jag läste att hon skulle ha klänning också.

 
At 10:03 fm, Blogger Humlan said...

Läste om de där boxer-silver-shortsen, men jag tror att de kallades cykelbyxor.
Smart när klänningen är lite kort!

Jag kanske skulle rösta (för första gången) i kväll..
Men bara om hon är värd det! ;-)

 
At 10:44 fm, Blogger Unknown said...

Jag blir också konstig av att bo på hotell. Jag tror att det är syntetmaterialet som nästan alltid finns i lakanen som är boven. Jag blir som elektrifierad inuti eller nåt. Ungefär som en allergisk reaktion.

Hoppas allt går bra nu! Lycka Till!

 
At 12:12 em, Blogger Gagga said...

Åh så jag tänker på er. Ska bli så kul ikväll. Vet att hon kommer att göra det BRA!!! Här ska röstas :)

 
At 12:18 em, Blogger Tankevågor said...

Tänker också på er båda ikväll....ska bli så kul att se henne. Vi gillar henne skarpt här hemma. Håller tummar och röstar om låten är bra. Lycka till! :)

 
At 6:47 em, Anonymous Anonym said...

Hej! Hoppas allt går vägen ikväll. Jag har länkat till din sida från min egen (bissesplats.blogspot.com). Jag hoppas att det är OK.
Hälsningar/Bisse

 
At 9:14 em, Blogger Unknown said...

Höll koll på silvershortsen! Ha ha. Fattade ju varför de behövdes i alla fall.

Trist att Caroline blev utröstad direkt - men, melodifestival är ändå kanske inte hennes bästa grej? Nu har alla vi som gillar henne och några till fått se henne i rutan och det är bra.

Min sambo kommenterade förresten att synnerligen "svensson-aktiga" killar till hans stora förvåning gillade Joplinplattan, så, hon kanske smyger sig in i folkhemmen ändå? :-)

 
At 9:51 em, Blogger Batbut said...

Attans dålig smak svenska folket har! Jag tyckte hon var kanon. Charmig, varm och en skön pipa till en bra låt

 
At 9:19 fm, Blogger Humlan said...

Jag röstade faktiskt! Låten var bra!! Synd att hon inte kom vidare.

Tittade på stövlarna också.. ;D

 
At 10:35 fm, Anonymous Anonym said...

Tycker också att det var synd att hon inte gick vidare, hon fick tre röster från oss, min och barnens. Maken tittade på annat program..

Det lät som om hon inte fick fram sin röst ordentligt, en förkylning som spökade kanske? Hon har kapaciteten, och det är en grymt bra låt. Klädseln, stövlarna och smycket!!(me like very much)tyckte jag var klockrent C. Det gick ju bra med rörelsschemat och alla kameravinklar hon hade lite oro över*ler*

Sen.. placeringen är iallafall inte en sistaplats, vem vet hur mycket som skiljde i röster för att hon skulle hamnat bland de fem bästa?

Hon(och du) har gjort ett bra jobb.

 
At 5:17 em, Blogger Bloggblad said...

I går var det ju riktigt spännande. Håller helt med om att din uggla var bättre än den andra. Men jag gillade verkligen Sarah DF...
Och jag noterade att så mycket syntes att det borde hetat "stjärtchock" i Aftonbladet...

 
At 8:40 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Alla: Trots allt är alla inblandade nöjda. Hon gjorde ett kanonuppträdande - jag har aldrig hört henne sjunga så bra och så närvarande. Stjärtchock fick vi ju, och "artister rasade" över än det ena och än det andra... Det är så man blir trött för mindre. Sjäv tyckte C att hennes silvertrosor på bild såg ut som om hon hade tena trosskydd på sig... :-)
Nu är man hemma igen, och imorgon är det vardag. Det har varit ett riktigt äventyr. Tack för att ni röstade. Jag tror jag röstade minst 100 ggr... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home