måndag, februari 26, 2007

Bara ett exempel

Vill bara ge ett litet men talande exempel på hur skriverierna under dom här dagarna har fabricerats:

"Artisterna rasar"!
Så brukar det ju stå titt som tätt med stora, svarta rubriker i kvällspressen.
I det här fallet publicerades det ett par bilder på bl a min artist, som satt med öppen mun och såg sur ut, precis som en av medtävlarna. De "rasade" mot den där kontroversiella låten och tyckte att det var röstfiske och snudd på fusk.
Sanningen var att bilden/bilderna tagits vid ett helt annat tillfälle under veckan och att artisten i själva verket sagt att "alla får väl ta till vilka knep dom vill, det handlar ju bara om fantasi och kreativitet, och jag tyckte att skärmarna var roliga". Ingenting av det stod, utan man hade vinklat till det med egen, negativt vinklad text och använt ganska neutrala artist-kommentarer för att få det till att dom "rasat".

4 Comments:

At 7:54 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Det har man nog anat. Allt för att sälja!

 
At 9:17 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Dom skyr verkligen inga medel. Och har öron stora som dasslock där dom smyger runt... Har hört så mycket vidriga historier, du anar inte...

 
At 10:27 em, Blogger Bloggblad said...

Jättekul att se dina bilder från "bakifrån"! Och jag inser att det är tur att jag aldrig tror på rubriker och kändisartiklar. Inte ens när det är sant... jag tror rakt över att allt är påhittat.

(nu ska vi se om jag klarar bokstäverna nedan på FJÄRDE försöket!)

 
At 11:10 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Jag tar ju inga proffsbilder, direkt men tack!
Du har en bra inställning till skriverierna och kändisfrosseriet...

 

Skicka en kommentar

<< Home