söndag, februari 11, 2007

Bortamatch

Perfekt helg. Bio med Liten Söt Sambo och Lilla Körsbärsblomman på lördagen: Natt på muséet, med svenskt tal. Åtminstone bitvis. Något med det tekniska gjorde att det blev pro- och epilog med engelskt tal. Dottern tyckte cowboysaren var bäst, spelad av Owen Wilson. Han har en näsa som ser ut som en snopp. Stackars Owen.

På kvällen kom dotterns bästis och hennes föräldrar över. Det blev Melodifestival-tittande och mat och dryck och Buzz, ett Playstation-frågespel som är rätt roligt. Och för första gången skulle bästisen sova över själv, något som barnen längtat efter precis hela dagen. Självklart kunde ingen av tjejerna sova, så klockan halv ett (!) la jag mig bredvid dem i vår säng, tills dom somnade. Och jag. En timme senare blev jag väckt av LSS, bara för att finna att gästerna var på väg hem. Trevlig värdinna!?
Underbart att se de två tjejerna ränna runt i lägenheten, ena sekunden iklädda prinsessklänningar och kronor, bara för att andra sekunden vara nakenfisar. Imorse, efter frukosten fick dom bada. I bästisens hem finns inget badkar, och det är ett måste att bada nästan varje gång hon kommer hit. Halv åtta slockade Lilla Körsbäret. Nu får jag inte se henne (eller hennes pappa) på två dagar. Längtar redan.