söndag, februari 04, 2007

Helg, sköna helg

Åh, så mycket aktivitet som klämts in under dessa två dagar. Känner mig nöjd. Varför vet jag inte riktigt. Det är skönt att slappa också, och kan göra en precis lika nöjd. Tekniska muséet, melodifestivaltittning med väninna (Liten Söt Sambo tvärvägrade och satt på undervåningen och surade framför datorn hela programmet), sjukhusvisit och restaurantbesök har avverkats. Sötsambon har lyckats komma iväg på lite hockey också, som avrundning. Jag och Blomman rundar av med lite Doktor Mugg...

Slapp tack och lov följa med min artist till Nyhetsmorgon på Fyran imorse. Hon hade gott sällskap av sin gitarrist, och jag kan föreställa mig hur hon högg in på frukostbuffén. Hon gjorde bra ifrån sig, trots att hon är dunderförkyld men ljussättningen var det gräsligaste jag sett på länge. Någon ville uppenbarligen få henne att se ut som om hon legat i solarium de tre senaste veckorna, non stop.

Det är inte utan att det börjar pirra lite nervöst i kroppen inför den 24:e...
Innan kommer det dock att pirra av annan anledning. Hon och jag flyger till Norge den 12:e för att medverka i NRK's motsvarighet till "Folktoppen".
Genombrott i grannlandet kan vara förestående.

6 Comments:

At 6:00 em, Blogger Unknown said...

Fast ljuset måste ju ha gått genom något filter innan det kom ut på våra TV-skärmar? Det var ju så tydligt att det blev ett metallskimrande neonljus liksom. Jag tyckte det var häftigt! Det blev så intensivt.

När hon satte sig i soffan såg jag hur stor skillnaden var med "vanligt" studioljus. Jag blev faktiskt lite fascinerad av att de t.ex. kunde förstärka de röda tonerna så otroligt. Min sambo tyckte också att det var häftigt.

De brukar ju ofta göra lite ljustrix när de har musikgäster på TV4.

Don't worry - be happy!

Plus att vi spelar musiken titt som tätt här hemma och i bilen. Det är riktigt bra känsla och C är precis rätt person att göra en sån här covergrej.

 
At 6:16 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Åsa: Jo, i vanliga fall tycker jag ljuset under det musikaliska brukar vara jättebra i Fyran. Dom är kanonduktiga. Men jag tyckte inte det kändes riktigt bra den här gången! Men jag kan vara extra kinkig den här gången... Bara för att... Kul att ni gillar plattan! Det ska bli intressant att höra vad folk sen tycker och tänker om det här andra hon ska göra...

 
At 7:40 em, Blogger Unknown said...

”Den som det berör” brukar ofta ha alla möjliga synpunkter på hur de ser ut på bild - fast de som tittar på bilden ser på ett annat vis. Vi fångade mer stämningen än detaljerna.

 
At 11:58 fm, Blogger superkryp said...

Hon var skitbra! Dessutom verkar hon genomrar. Förut har hon ju varit lite yvig men i söndags var hon "bara" asbra. Hon är bra när hon är yvig oxå, tycker jag, men kan lätt föreställa mig att "folk" har problem med det...

 
At 12:51 em, Blogger Ehva said...

Lycka till i Norge det kommer att bli sucke även där...min övertygelse..kramar...Skivan e min terapi just nu... blir bara lycklig av den...

 
At 1:50 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Åsa: Jo, det är ju så. Artisten själv var inte heller helt nöjd, kan jag berätta.

Superkryp: Kul att du gillade det! Och hon är urgullig. Jag fattar inte medias snäva vinkling av henne, och hur den kan leva kvar så lääänge... TV 4 Nyheterna gjorde också ett skitbra inslag som gav en helt annan bild av henne, tycker jag. Heja TV 4!

Ehva: Tack, sötnos! Jag ska framföra det till henne. Det gör även henne lycklig att höra sånt.

 

Skicka en kommentar

<< Home