tisdag, februari 06, 2007

Krusidull-fri

Försöker sy ihop artistens kommande veckor. Försöker hålla koll på biljetter till genrep och direktsändning, hotellrum och lite norska flygbiljetter däremellan. Min mobiltelefon ringer hela tiden, det är reportrar, tv-produktionsledare och radioproducenter som står i kö för att få höra artisten uttala sig om än det ena, än det andra. Gallrar nu. Det känns inte roligt när det står i recensioner av plattan: "det känns som om NN är desperat efter uppmärksamhet...". Så uppfattar jag nämligen inte saken. Det känns mer som om det är media, som länge letat efter någon som hon. Någon som säger vad hon tycker, utan krusiduller.

8 Comments:

At 3:34 em, Blogger superkryp said...

Jag funderade på det häromdagen, just eftersom hon är med överallt. Om hon är så "lättarbetad" eller om det är du som är så kick-ass på det du gör. Eller lite av varje... ;) :)

 
At 4:55 em, Blogger Unknown said...

Alltså, man kan ju tänka en massa om mediahypen som drar från person till person, men det är inte förrän man får lite närmare inblick som man fattar...

För min del fattade jag en hel del när cirkusen runt Pigge W drog igång. Den delen av det som var i direkt anslutning till tsunamin är ju en sak, men svallvågorna! Och då trodde folk att det var för att han var så himla sugen på att vara med överallt - när han i själva verket tackade nej till hur mycket förfrågningar som helst.

Nä, när media väl drar igång, så drar de igång så in i h-e på en och samma person liksom.

 
At 8:03 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: Det där 'lite av varje' köper jag! Direkt!

Åsa: Ja, media har en tendens att verkligen utse sina små 'gulle-barn', och lika bra är dom på att utse sina hatobjekt också. Och man får kämpa med näbbar och klor för att omvända dem. Om det ens går... Vissa får ju leva hela sin karriär med att vara utfrysta och ratade av media.

 
At 8:57 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Så glad att det går bra för DIG!! Det satt ju ganska långt inne innan du startade eget!

 
At 6:10 em, Anonymous Anonym said...

I och för sig behöver inte medias letande eller törst eller vad man nu vill kalla det vara en anledning att ställa upp. ;)

S. - som förövrigt vaknade till just Morgonpasset imorse

 
At 7:51 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Tack! Jo, det satt långt inne, och jag vill, v i l l inte säga "jag skulle ha gjort det här för läääääänge sen", men det ligger rätt nära i munnen....

 
At 7:53 em, Blogger The Female Dinousaur said...

S: Naturligtvis har du rätt. Den där mediatörsten behöver man ju inte alltid stilla. Att kalla det 'desperat' tycker jag dock är lite magstarkt. Resultatet av det där "desperata" kan man dessutom skåda på morgondagens topplista!

 
At 1:30 fm, Anonymous Anonym said...

Nej jag uppfattar det inte heller som desperat. Och det är klart att det säljer. Det är väl så det funkar. På gott och ont.

 

Skicka en kommentar

<< Home