fredag, februari 09, 2007

Om att bita på naglarna

The DepartedDet är så sällan jag går på bio nuförtiden.
Bio är fortfarande en totalupplevelse för mig. Det är härligt att bulla upp med popcornen, drickan och sen sitta där - bra ljud, bra bild och mycket rörlig bild för pengarna.
Inte alltid lyckas man pricka in en film man gillar, men den här gången gick det. Martin Scorseses "The Departed" var våldsamt bra. Våldsam i samma anda som Pulp Fiction. Känslokalla karaktärer och skådespelare som gör sin roll så vidrigt bra. Till och med slätstrukne Matt Damon gör sin karaktär riktigt trovärdig. Och Leonardo DiCaprio får återigen bevisa att han, sitt 'babyface'-yttre till trots, är en riktigt bra aktör. En riktig två-och-en-halvtimmes nagelbitare!

2 Comments:

At 12:51 em, Blogger Ehva said...

Prata med Syster i dag hon tyckte att det var den bästa filmen på länge... så jag ska se den oxå....Hoppas att vi kanses när jag kommer ner till Stockholm...kram

 
At 12:07 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Ja, den var underbar. Brutal, men underbar. Och Leonardo var så bra, så man blev hångelsugen... :-) Jag hoppas verkligen att vi kan ses nästa gång du kommer - när blir det av?

 

Skicka en kommentar

<< Home