torsdag, mars 30, 2006

Surfin' Safari

Surfar just nu på någon sorts positivitets-våg. Helt plötsligt har jag fått flyt i det mesta jag gör på jobbet. Lyckas boka in intervjuer, har framgångar på radiolistorna med våra singlar, får massor av beröm från kolleger och artister jag jobbar med. Folk bokar lunch med mig, för att få råd och tips om hur man gör promotion. En härlig, härlig känsla men samtidigt så farlig, farlig. Det är så lätt att få hybris. Och om en vecka eller två kan jag ha sprungit in i väggen. Sansa dig, Biggis. Down, girl!

Funderar fortfarande på mina starta-eget-projekt. Skivbutiks-idén kräver dock samarbetspartner, och jag känner tyvärr ingen som vill öppna skivaffär. Känner att jag måste surfa klart först, innan jag kan gå vidare med eventuella planer. Man blir lätt så överentusiastisk... Manisk, jag?

10 Comments:

At 8:58 fm, Blogger Lyckliga Grodan said...

du är bäst.. sug på den karamellen... länge..

 
At 9:15 fm, Blogger Humlan said...

Njut!
Jag tror inte att du får hybris (säg till isåfall, så kommer jag och plockar ner dig :-)).

 
At 9:47 fm, Blogger Runt 40 said...

Typiskt att Luther och Jante visar sina fula nyllen.

Går det bra ska man njuta och låta den goda spiralen blomstra!

 
At 11:22 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Hm... jag undrar om jag inte ska skicka Millans demo till dig.... när den nu blir klar. :-)

Du verkar ha flyt med det mesta nu. Var glad och njut!

 
At 4:26 em, Blogger Lisa said...

äh, onödigt att ta ut bakslaget i förskott! det kommer alltid förr eller senare men du verkar ha långt kvar dit. har man väl fått flyt går allt så mycket lättare än vanligt.

 
At 6:50 em, Blogger Batbut said...

Jag tror iaf på idén och Du slår ihop den med ngt (lite à la Mosebacke typ). Kanske om aladåberna kommer dit och dansar lite då och då? Eller så kan jag sjunga "You're so beautiful" a capella. Eller dansa Sju slöjornas dans (fast med silvertejp då)

 
At 8:49 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Grodan: Suger så mycket jag orkar. Hihi!

Humlan: Lovar. Har mailat dig, f'resten.

Runt 40: Tack. Försöker.

Mams: Tänk om jag varit egen. Då hade du kunnat köpa mina tjänster... :-)

Sandra: Lovar försöka.

Musiklisa: Jag lovar försöka surfa vidare på positivitetsvågen så länge jag pallar stå kvar på brädan!

Batbut: Har faktiskt mailat en gammal kollega som jag vet är öppen för affärsidéer. Vi får se! Självklart ska aladåberna komma och förgylla. Stående invitation finnes. Fast skit i "You're Beautiful"!

 
At 9:17 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Men va tusan... du kan ju alltid lämna den till nån skitviktig person. :-)

 
At 9:32 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Jo, någon av de skitviktiga personer jag känner, kan ju alltid få den... :-)

 
At 10:38 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Biggis: As-kalas! *skrattar*

 

Skicka en kommentar

<< Home