onsdag, mars 22, 2006

Affärsidé

Idag kom jag på vad jag vill göra. Det är säkert totalt jäkla skitdumt i dessa tider, men jag vill öppna skivaffär. Ingen vanlig skivaffär, det ska vara Skivaffären, dit alla går för att få tag i schysst musik. Och jag ska bara sälja svensk musik. Och jobba med artisterna, för artisterna och för köparna. Det ska vara hög ambitionsnivå, ännu högre servicenivå och entusiasm.

Drömma kan man ju alltid.

7 Comments:

At 9:19 em, Blogger Humlan said...

...ett sådant ställe där man stannar kvar i några timmar?
...där man tittar in och pratar lite, får några tips och går ut med lite ny musik som man inte visst fanns?
Låter trevligt! (jag förstår dig!)

 
At 9:56 em, Blogger Sol och skugga said...

Låter som en bra affärsidé! Inspiration och kunnande osv. Vad jobbar du med nu?
/Bisse

 
At 10:20 em, Blogger Batbut said...

Och så har Du ett mysigt litet fik i anslutning, där jag kan sälja mina alster. Livespelningar på kvällarna. Taget! Jag är med - om jag får *S*

ps: jag lovar att inte sjunga

 
At 7:36 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Precis just ett sånt ställe! :-)

Bisse: Jag jobbar på en skivdistribution, alltså mer eller mindre en grossist, som ser till att (våra) plattor kommer ut i butik.

Sandra: Åh, jag önskar att jag inte var så jäkla feeeeg, bara!

Batbut: Det blir ju jenast lite "meckigare" med fik i anslutning, andra tillstånd och sånt men livespelningar skulle det vara... You're welcome!

 
At 4:27 em, Blogger Ola Claesson said...

Jag har också alltid velat jobba i skivaffär och har också gjort det under en tid. Men frågan är om det finns någon framtid i den branschen och svaret är tyvärr nej.

 
At 4:47 em, Blogger Unknown said...

Varje trend har en mottrend. Självklart kommer mp3 och typ iTunes att påverka musikbranschen enormt, det är ett paradigmskifte. Men, i din önskan ligger kanske inte bara att fysiskt sälja en skiva. Fundera över vilka behov det är du vill möta med din idé och se om den går att förändra så att den passar in i nutid och funkar 5 och 10 år framåt. Just för att försäljning över internet minskar det personliga inslaget vid musikförsäljning, kanske det uppstår ett annat behov av det personliga?

 
At 8:25 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ola: Jag tror faktiskt att det finns en framtid, och den heter "nischning". Man måste hitta en nisch, ett behov, nördarna... Tyvärr blir ju dom bara färre och färre, så du har kanske rätt ändå...

Åsa: Jag har en idé som går ut på att ge mer än själva skivan, men jag vill inte dryfta så mycket om den. Men det handlar om att möta artisten, att få artistne att engagera sig i sin CD-försäljning och att hitta annat, kringmaterial, också... Merchandise är det enda som dagens artister och försäljare egentligen tjänar några pengar på...

 

Skicka en kommentar

<< Home