tisdag, mars 28, 2006

Pre-releasefestblogg

Kom just hem från fyra öl och en releasefest på Pet Sounds Bar. För andra tisdagen i rad, värt att notera.
Startade aftonen på Debasers bakficka, där skivbranschen har en månatlig tillställning sista tisdagen i varje månad. Man träffas, sladdrar, spelar ny musik och utbyter lite sedvanlig bransch-slang.
Efter det gick jag, företagets exportansvarige och chefen på Dancing Dingo och åt en bit mat, dunkade varandra verbalt i ryggen en stund och såg framtiden an med tillförsikt. Ytterligare en stund senare vandrade vi tvärs över gatan till Pet Sounds och såg en bra, halvakustisk spelning med ett band som vi släpper platta med nästa onsdag. Fyra låtar, kompetent, bra med folk och bra "vibbar" efteråt. Jag är ett sant proffs, så direkt efter spelningen sa jag hej och gick hem. Sanningen är att jag säkert hade stannat en stund till, i rätt sällskap. :-)

Roligast var ändå att jag stötte ihop med den där Niels, som vi hade möte med tidigare idag. Han var i betydligt mer avslappnad form (läs halvpackad) men behövde trots det bara lite hjälp på traven med att komma på vem jag var. Då imponerade han dessutom storligen på mig genom att komma ihåg hela mitt namn, både för- och efternamn, gav mig en stor kram och sa att han tyckte att vårt möte kändes "grymt bra, avslappnad attityd; inga dryga skivbolagsmänniskor". Sånt är ju alltid trevligt att höra.

Hoppas att jag kan sova bättre inatt. Igår låg jag vaken halva natten och strukturerade upp hela nästkommande arbetsdag. Öl brukar kunna ta död på såna tankar. Dessutom var jag smart nog att använda öronproppar den här gången, så jag kanske slipper det värsta öronpipet...

4 Comments:

At 8:13 fm, Blogger Lyckliga Grodan said...

oj.. det är inte bra att ligga vaken på nätterna.. då ska man sova..

 
At 9:02 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Sandra: Du sa det: skit också! Svider ju onekligen lite när ingen ens ringer och kollar vart man tagit vägen...

Grodan: Jag veeet! Brukar inte ha sömnsvårigheter men två nätter i rad nu... Det kanske är våren som är på ingång och stökar till det...? Eller vänta... Det är såklart omställningen till sommartid!

 
At 6:19 em, Anonymous Anonym said...

Lite verbalt ryggdunk förgyller alltid tillvaron :-)

 
At 9:16 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Kapple: Onekligen.

 

Skicka en kommentar

<< Home