tisdag, mars 28, 2006

Åldrad rebell

Ännu ingen lunch i sikte, och min mage skriker.
I kylen väntar gårdagens Korv Stroganoff på att förtäras.
Anledningen till att lunchen blev så försenad var ett möte. Vi kommer att distribuera en helt ny platta med en viss herr Niels, som var stor tonårsidol och rebell i början av 80-talet. Rebell är han fortfarande, en mycket charmerande sådan, visade det sig. Han är dessutom en mycket duktig konstnär. Utställning är att vänta inom kort. Albumet släpper vi i slutet av maj. Lite Thåström, lite progg, mycket "äkthet". Och så kom ju filmen som han medverkade och fick sitt genombrott i ut på DVD förra veckan. Vilken nostalgitripp!

Fast dom där skorrande r'en... På gränsen till talfel är dom ju. Lite Folke Rydén-varning, faktiskt.

15 Comments:

At 1:54 em, Anonymous Anonym said...

Är Niels fortfarande lika snygg?

 
At 2:00 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Anders: :-) Jaaaaaaaaaaaa! Han har inte åldrats en dag!

 
At 2:01 em, Blogger Cornelia said...

Jag minns honom....

 
At 2:05 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Cornelia: Minns att man nästan var lite rädd för honom... Han var så himla... rå, på något vis.

 
At 2:44 em, Blogger Jenny said...

T om jag kommer ihåg honom, och jag håller med han var nästan för tuff. Liksom en helt annan leage än Thåström oc.

 
At 3:01 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Jenny: Nu när man har blivit så gammal och vis som jag (hrrrmmm), så är det ju så lätt att se igenom sån där tuffhet. Undrar hur man hade sett honom då, med dom ögonen man har idag...

 
At 5:23 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jahaja... och om vem snackas det här då?

 
At 5:31 em, Anonymous Anonym said...

Niels Jensen (tror jag åtminstone, det är honom jag diskuterar och det vore ju tråkigt om det egentligen är någon annan) (och om du ändå inte vet vem det är så var han med i filmerna G, Sova räv, Mannen från Mallorca, samt att han har haft en del musik- och konstprojekt)

 
At 9:22 em, Blogger ... said...

Tittar in och kollar läget. Här verkar trivsamt. Jag tittar nog in igen!
Tjillevippen!

 
At 10:50 em, Anonymous Anonym said...

Ja, herregud...vilka minnen den mannen väcker...hahaha!

 
At 11:54 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Just precis den mannen Anders pratar om...

Kimmi: Hej på dig. Du är så välkommen!

Carin: Hihi!

Kapple: Jag hör något om ...'fornstora dar'... och '...det var bättre förr...'?

 
At 8:53 fm, Anonymous Anonym said...

Men det låter ju kanonkul.

Jag spelade in G när den gick på TV i 3 delar, man fick se filmen ur alla killarnas perspektiv. Sen gick den på min video dagligen väldigt länge.

Ska bli intressant att höra vad han gör för musik nu, och hur hans alster ser ut.

 
At 10:44 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Och då blev jag faktiskt inte ett dugg klokare.

 
At 7:04 em, Blogger Unknown said...

Alltså, Niels! Ha ha så kul! Vad har han gjort i alla år?

 
At 9:15 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Lillmyra: G är en riktig klassiker. Gillar Ugglas rolltolkning också...

Mams: Som vanligt... :-D

Åsa: Ja, det kan man undra. Regisserat videofilm, målat, komponerat sånger. En och annan fest har han nog lyckats klämma in också... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home