torsdag, januari 05, 2006

Katt i tratt

Efter dagishämtning ett hastigt besök på djurkliniken. Shreks underrede besiktigades och fick godkänt, men med rådet att hålla ögonen på honom. Huden är lite irriterad, men det såg inte ut som någon infektion. Än. Har just satt på honom "dumstruten", så att han ska låta bli att slicka sig hela tiden. Han ser rätt rolig ut där han går, baklänges som en krabba och försöker få den av sig. Stackarn. Ett par timmar bara, så kan den tas bort.

***********
Grammisstatus: Följande konversation utspelades sig på jobbet på eftermiddagen:
Chefen: Jahejdå, jag går nu. Trevlig helg!
Jag: Detsamma, vi ses på måndag.
Chefen lämnar rummet.
Jag: *ropar*: Inget om Grammis?
Chefen: *skrattar till och återvänder till dörren*: Neehej! Jag har faktiskt inte fått några papper än, så jag vet inte vad det koftar (han läspar...) i år.
Jag: Du vet att jag kommer att tjata tills jag får gå, eller hur?
Chefen *lämnar rummet*: Jag vet...
31 dagar kvar.

4 Comments:

At 5:48 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

ge dig inte.. motståndaren är ofta tröttare än man tror..
heja biggis..

 
At 5:52 em, Anonymous Anonym said...

Du kanske skulle fråga han lite oftare!

 
At 7:59 em, Anonymous Anonym said...

Håller tummarna att DU blir "bönhörd"....har Du gjort dig förtjänt av... :)

 
At 10:23 em, Anonymous Anonym said...

Hur gick det med tratten på katten? Vår ena katt lyckas alltid skruva av sig den när hon varit hos veterinären. Jag begriper inte hur hon gör det, men hon är så envis att hon fixar vad som helst.
RS
kulturbloggen.com

 

Skicka en kommentar

<< Home