måndag, januari 02, 2006

Konsten att räkna skivor

Har spenderat arbetsdagen med att gå igenom hylla för hylla med skivkartonger på lagret. Varje kartong, varje skiva ska räknas. Om man blir mosig i huvudet av att fira nyår, så blir man inte mindre lös i skallen av att inventera. En grov uppskattning gör gällande att vi har ungefär 200.000 skivor i lager. Framemot fem-tiden känns det som om man inte riktigt har alla hästar i stallet...
Nu har jag en grym huvudvärk och en trolig magkatarr efter helgerna och allt småätande. Och imorgon fortsätter det.

* * * * * * * * * *
Grammis-status: Nope. Inte idag heller.
35 dagar kvar.

4 Comments:

At 8:02 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Kan man inte lägga 100 st i en stapel och mäta höjden. Så gör du så med resten

 
At 11:52 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

jag håller med mamsen.. det verkar vara ett sisofys-jobb.. hugaligen..

 
At 10:35 em, Blogger Batbut said...

Och hur kul verkar det där vara? Typ not. Lilltrollet kan komma och hjälpa Dig. Hon älskar att räkna. Tjugoelva, tjugotolv osv

Nu har jag dansat i en vecka på Sergel. Inkomst: 1 kapsyl och en gammal sko. RÄcker det till biljetten?

 
At 10:45 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Nu kom du på mig... :-)

Grodan: Man kan ju göra som jag, och låtsasräkna...

Sandra: Det enda fåret att räkna med är jag.

Batbut: Åh, skicka över lilltrollet genast! Härligt med dansen. Jag tror jag kan komma långt med 5 kapsyler och ett par skor... Keep dancing!

 

Skicka en kommentar

<< Home