torsdag, december 29, 2005

Självömkan

"Ni ska se: Askungen går nog inte på bal. Dom fixar det nog. Med jobb. Jobb och jobb".

Så ser det ut nu för min del. Det blir nog ingen Grammisgala för mig i februari. Inte för att dom fixar det med jobb, dom fixar det med att skylla på att företaget troligen inte har råd... Men jag vill. Jag vill, jag vill, JAG VILL!

Kan ingen starta en insamling till mig? "Biggis till Grammis 2006"? Alla andra ska ju... Buähääää! *gråter som en bortskämd snorunge* Tänk bara på hur mycket fett branschskvaller jag kan blogga om!? Vis av erfarenhet från tidigare Grammisgalor, vet jag att det blir en hel del smått och gott... Har själv stått för en del, men det är en historia jag aldrig kommer att blogga om...

* * * * * * * * * * * *
Grammis-status: Nej. Inte att tänka på.
40 dagar kvar.

13 Comments:

At 1:40 em, Blogger anna said...

bara om jag får följa med.....annars tänker jag banne mig inte sponsra något alls...

 
At 1:51 em, Blogger maruschka said...

Postgironummer?...*ler*

 
At 2:07 em, Blogger Morgondimma said...

jag kan slakta krisgrisen, men det är nog bara 50-öringar i den och de blir ändå ogiltiga i övermorgon, sorry..

 
At 2:25 em, Blogger CV said...

Sätt in en annons i bloggen vet ja:)
kanske funkar det. Man vet ju aldrig.
Fast annars finns ju räven och rönnbären -varianten.
Det är surt med grammisgalor, inte värt att spilla en kväll på.
Typ.
RS
kulturbloggen.com

 
At 3:20 em, Blogger PGW said...

Klart du ska gå! Affärsmingel ju, det är rena jobbet, du måste vara där! :-)

 
At 4:20 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Anna: Du är särdeles välkommen! :-)

Maruschka: 90-HJÄLPTILLGRAMMISHJÄLP-6

Morgondimma: Tänk den som hade en krisgris ändå. Går det lika bra att slakta sambon?

CV: Ingen grammisgala är sur! Fast man kan ju se den på TV. Nääääe, nu börjar jag grina igen... Buhäuuu!

PGW: Ja, precis exakt så la jag upp det på kontoret. Vi får se hur det går. Jag har ju drygt en månad på mig att försöka...

 
At 4:50 em, Blogger Gagga said...

Ge dig inte! Klart du ska dit genom jobbet! Du gör ju reklam som attan åt dom på din fritid. Jag önskade o fick Iris album i julklapp. Hade inte upptäckt henne om inte du berättat om henne o delat ut smakprov. Heja på!

 
At 5:22 em, Blogger Batbut said...

Ställer mig på måndag på Sergels Torg, med skylt och hatt! Insamlingen för Biggis grammisgala har startat. Frågan är om jag måste sjunga också?

 
At 5:33 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Gagga: Klart jag inte ger mig. Jag SKA gå, hur motarbetad jag än känner mig! :-) Någon representant för vårt "up-and-rising"-företag måste ju vara på plats! Åh, vad kul med Iris! Vad tyckte du om skivan?

Batbut: Vilken ära! Akta dig för att ta med dig elpianot bara, du kan bli förväxlad med Marias Enmansorkester... :-)

 
At 5:05 em, Blogger bine said...

Jag fattar inte riktigt varför du ens vill gå...?! Varför vill du gå på Grammisgalan? Jag tycker till och med att det brukar vara tråkigt att se på teve. :O

Det kan iofs bero på att jag inte har varit i närheten av att (få) gå nån gång. Kan vara.

Men frågan kvarstår, varför vill du gå?

 
At 5:25 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bine: Håller med dig. Grammisgala via teve är riktigt trist, det insåg jag när jag tittade (lite) på P3 Guld igår. Anledningen till att jag vill gå, är att jag jobbat i skivbranschen i snart 20 år, och det här är ett sätt för mig att träffa en hel drös med kul människor jag så sällan träffar annars. Särskilt nu när jag har blivit stor och mamma... "Live" brukar det vara en riktigt hyfsat rolig tillställning...

 
At 8:54 fm, Anonymous Anonym said...

"stor och mamma". Hahahaha. :)

Då fattar jag.

Själv skulle jag nog bara känna mig bortkollrad.

Lycka till med galabesöket! :D

 
At 9:24 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Bine: Tack tack!

 

Skicka en kommentar

<< Home