torsdag, december 29, 2005

Takdropp

Kanske borde ha kollat var i Sverige det där ovädret skulle dra fram, innan jag började oroa mig...
Nåväl, innemysardag får det bli ändå. Här inne har nämligen våren drabbat oss med fullt utslag. "Takdroppet" är nästan ett veritabelt vattenfall - jag kan stå lutad över någonting, och plötsligt - slööörrp - så kommer en lång, vattnig droppe ur min näsborre, helt utan förvarning. Törs man ju inte visa sig bland folk om det händer hela tiden...

Lillraringen har varit minst lika snorig som jag i nästan en vecka (första ordentliga förkylningen sedan i våras, faktiskt), så det var ju rätt väntat att den skulle drabba även mig. Och jag antar att det ändå är ett bra tecken ingen av oss har feber och att snuvan är den rinnande, vattniga varianten.

Prosit!

4 Comments:

At 11:55 fm, Blogger Cornelia said...

innemysardag, bara tacka och ta emot. mys och nys!

 
At 12:12 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Cornelia: Japp, jag tackar allt vad jag kan. Och nyser. Innenysardag...?

 
At 1:34 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

NÄSDROPPAR och en stor glögg är att rekommenderas.

 
At 1:53 em, Blogger maruschka said...

Har nyst i tre dagar och i morse slammade bihålorna igen...varför precis nu när man ska njuta av snö och myspys...har fått tacka nej till middag hos svärmor idag, och hon som gör så god mat...*suck*
Krya på dig!

 

Skicka en kommentar

<< Home