måndag, januari 02, 2006

Nyårstrött

Nyåret firades in ordentligt, ska jag erkänna.
Vi åt hummer och inbakad oxfile, drack vin och champagne. Barnen kroknade vid halv 11-tiden, och min lillskrutta hostade sig igenom hela nyårsnatten. Stackarn. Varje gång hon hostade (och det var ungefär varannan minut) började hon gråta...
Vi vuxna skålade in det nya året och sedan spelade vi "Risk" till halv fem på nyårsdagens morgon. Mosig var bara förnamnet när det var dags att gå upp och åka pulka, fem timmar senare. Zzzznark. Den obligatoriska nyårsdagspizzan skars upp strax före fyra, och sen låg vi på soffan och jäste resten av dagen. Härligt!

2 Comments:

At 10:43 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Agnes: Det var onekligen rätt kul, även för en rookie som jag. Kanske kan bli fler gånger, även om jag inte är någon strateg...

 
At 11:30 fm, Anonymous Anonym said...

Nyårsdagspizza? Jag gillar tanken. Oxfile är gott, annars är tacos perfekt som mat på nyårsafton. särskilt om man har ett gäng gäster.

Gott nytt!

 

Skicka en kommentar

<< Home