tisdag, januari 03, 2006

Siffersnurr

Bild lånad från www.jh-webservice.comInventering, dag 2.
Jag har skrivit varenda siffra som finns, minst förtitretusen gånger idag. Min högra tumme har tappat känseln längst uppe på fingertoppen. Samma med höger pekfinger. När jag gnuggar dom mot varandra känns det torrt och... liksom... livlöst... Urk. Dessutom har jag fått en hastig släng av fotsvamp, men jag undrar om jag kan skylla det på inventeringen.

Försökt ringa Nisse på Bingolotto. Jag vill ha med Iris där. Han bara sitter i möte. Det får bli nya försök under morgondagen, mellan de roliga sifferlekarna.

Snart, nästa vecka, börjar mitt "riktiga" arbete igen; att försöka 'breaka' artister. Ett par roliga projekt under är redan lite halvt om halvt igång.

På tal om 'breaka': vår dotter har ett nytt favorituttryck - "mamma, jag släppte en brakare!". Eller - "mamma, släppte du en brakare?". Det härstammar från julafton, och så pratar vi inte mer om det...

Imorgon blir annars både en sifferdag och en djurdag.
Först sova som en gris.
Därefter, pigg som en mört, försöka gå upp med tuppen (klockan 6).
Efter dusch och frukost mota in katterna i lånad kattbur och transportera dem till djurkliniken där de ska befrias från sina "nötter" och jag från 1.000 kronor. Och därefter hoppas vi slippa nerkissade, nytvättade kläder...

Och så kommer jag att få testa det där med biltullarna för första gången. Måste onekligen ha varit dagens stora samtalsämne, åtminstone här i 08-land.

* * * * * * * * * *
Grammis-status: Nope. Näpp. Nej. Icke.
34 dagar kvar.

6 Comments:

At 11:31 em, Blogger Batbut said...

Biltullar? Vad är det för något? Never heard of

 
At 11:33 em, Blogger Bloggblad said...

Är du säker på att du inte i farten var där och trôck med stortån?

Tur att jag inte behöver inventera nåt mer än mitt kylskåp. Jag är helt siffernojjig - glömmer en siffra redan innan jag hört den.

 
At 8:40 em, Anonymous Anonym said...

Har du transparerat? *skrattar* - har du transponder?
Och jag håller ju alla tummar jag har för din Grammisbiljett...fanken oxå

 
At 10:06 em, Blogger Lisa said...

grammis-trammis. jag verkar inte ens få gå på p3-guldgalan. fullt, sa dom. tyst nu, sa jag.

 
At 11:50 em, Blogger Batbut said...

Har Du inte räknat klart nu? Hallå! Fastnade Du i arkivet? Små skivor biggis till kaffet kanske?
Nu är jag uppe i 5 kapsyler! Det närmar sig grammis!

 
At 7:33 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Just gjort min första skatteinbetalning... 35 bupp! Grattis SL.

Bloggblad: Samma här. Jag formligen hatar siffror. Under min skoltid hade jag 2:a i allmän matte - DET var illa...

Christina: Transponderat har jag inte. Vilket innebär, kom jag just på, att jag måste hålla ytterligare en massa onödiga siffror i huvudet. Tack för tumhållningen. Tyvärr verkar det inte ge utdelning. Håll hårdare!

Musiklisa: Äh, vi struntar i dom där töntiga galorna och ... GRÅÅÅÅÅÅÅÅTER! :-(

Batbut: Inte klart ännu.
Åh! Fem kapsyler... Helt enkelt lysande. Du kanske får ihop så att jag kan sy en klänning av dom också...

 

Skicka en kommentar

<< Home