onsdag, december 28, 2005

Annalkande oväder

Imorgon, ja troligen redan inatt, kommer ovädret. Det som varnas leda till stora materiella skador och trafikkaos. Blä, jag som måste ta mig till jobbet imorgon och jobba ett par timmar. Vågar man sätta sig i bilen eller är tunnelbanan säkrare? Vansinnigt dåligt väder hade annars varit en perfekt anledning att stanna inne, i hemmets lugna vrå och räkna omkullblåsta träd och ramlande gångtrafikanter.
Och om inte min dator är fixad när jag kommer, kommer jag att vända i dörren...

* * * * * * * * * * *
Uppdaterad, 18:30
Vet inte riktigt hur jag är funtad däruppe för tillfället. Jag ligger hela tiden en dag före i skallen. Alltså har jag hela dagen idag trott att det är torsdag, fast det är onsdag. Så imorgon kan jag och min sockerpingla M ha en skön, härlig, innefisar-dag alldeles för oss själva, medan pappa J jobbar. Så får jobbet vänta till på fredag, som det var tänkt... Haha!

8 Comments:

At 5:05 em, Blogger Ilva said...

har snoar det...undrar om vi kommer nagonstans i morgon! Gott Nytt Ar pa dig Biggis om vi inte ses innan dess! Men vi ses val nar jag kommer upp i slutet av februari??

 
At 5:09 em, Blogger Cornelia said...

Biggis, ta tunnelbanan, det är säkrast.

 
At 6:47 em, Blogger Bloggblad said...

Idag var jag glad att jag tog bussen till stan, det var inte plogat på E22 - eller om det kom nytt hela tiden?
Läskigt! Men till på fredag måste det sluta för då ska vi till Linköping på musikal.

 
At 7:27 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ilva: Här snoar det? Ni dansar alltså...? Snoa... Hahaha, så jag fick till det... Gott nytt år på DIG, käraste Ilva och jag vill så GÄRNA träffa dig i februari, det vore kanonroligt!

Cornelia: Tack, det ska jag.

Bloggblad: Bra att du tog bussen, även om det kanske inte alltid är så säkert heller. Tydligen ska det hålla i sig till nyårsafton :-(

 
At 8:36 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

haha.. ibland är det bra att vara lite förvirrad.. när det blir åt rätt håll...

 
At 9:20 em, Blogger Mildamakter said...

Ibland ska man ha tur...att vara vimsig på rätt håll s a s :o)

 
At 10:05 em, Blogger Batbut said...

Ibland snurrar det rejält *s*. SJälv ska jag faktiskt jobba imorgon, och MÅSTE ta bilen. Huvva! Men ni kan ju sitta där och ha ert innemys "grön av avundsjuka"

 
At 12:12 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Grodan: Visst, jag fick liksom en extradag nu...

Mildamakter: Precis!

Batbut: Skyller på min förkylning. Kör försiktigt och akta dig för stolparna!

 

Skicka en kommentar

<< Home