söndag, november 06, 2005

Kul kväll

En riktigt trevlig tillställning blev det igår. Festens anledning och primadonna var/är en väninna och f d arbetskamrat som fyllde år och som hade fest hemma i sin vackra lägenhet i Vasastan. Möttes redan i porten av hennes pojkvän, tillika trummis i Sveriges största rockband, iklädd svart tjusig kritstrecksrandig kostym. Värdinnan tog emot en halv trappa upp och fick även ta emot present; två ljuslyktor från indiska. Några av de första som tog i hand och presenterade sig var Eric Gadd med flickvän, och Cajsa-Lisa Ejemyr siktades även i kändisvimlet. I övrigt fick jag äntligen träffa väninna Kattkärringen, som jag inte sett röken av på flera månader. Vi snackade livets allvar och frotterade oss glatt med kvällens gäster, nära ett femtiotal, av varierande ursprung. Rockmusiker, tv-folk, skivbolagskvinnor, fn-soldater och pr-människor i en salig blandning. Det hinkades en hel del bjudvin under kvällen och tillslut insåg Kattkärringen och jag att det var dags att styra kosan hemåt. Halvtvå landade jag i min gräsänkesäng och när sms'et från Kattkvinnan kom, som sa att hon var lyckligt hemma, sov jag redan...

7 Comments:

At 7:03 em, Blogger Batbut said...

Låter som en toppenkväll! Kul, det behövde Du. Speciellt som Du var gräsänka

 
At 7:57 em, Anonymous Anonym said...

Håller med Batbut. Låter som en härlig kväll!

 
At 8:31 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

En riktig kalaskväll alltså.

 
At 9:53 em, Blogger Humlan said...

Härlig kväll och förhoppningsvis den avkoppling du behövde från vardagen och stressen.

 
At 10:04 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Tack raringar. Det var precis vad jag behövde. Och vid lunchtid idag kom en mycket trött pojkvän hem också. Så nu är lyckan fullständig. :-)

 
At 10:37 fm, Blogger Lisa said...

sveriges största rockband... jag gissar på kent. oj. jag som precis har dissat deras senaste singel i min blogg. oups.

 
At 4:16 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Musiklisa: Hihi! Passa dig så jag inte skickar herr M efter dig... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home