torsdag, september 08, 2005

Tröttnäsa

Jag är en tröttnäsa. Igår somnade jag halv 10. Vaknade lagom för att se Zlatan (förmodligen) förpassa oss till VM. Då stapplade jag från soffan till sovrummet och somnade om på ett par sekunder, med gott samvete. Sambon vek tvätt framför TV och imorse låg kläderna i sorterade högar i soffan, fint vikta. Tur att man har en kille som har jobbat på ett skivlager, och vet exakt hur man ska vika t-shirtar och tröjor så att de blir fina och perfekta.

Nu sitter jag här och väntar på att dom sista dropparna kaffe ska rinna ner i kannan, så att jag kan börja min dag på riktigt.

9 Comments:

At 10:12 fm, Blogger Theron o familj said...

Vilken karl du har biggis! *suckar drömmande*.
Önskar min också kunde vika tvätt, men nää..får vara glad om han fyller i tvättmaskinen. ;)

 
At 11:22 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamma Mu: Mmm. Han är bra på det där med tvätt och städ, faktiskt. Och laga mat kan han också. Sen är det mycket annat som han får "skit" för från mig, men man får ta det onda med det goda, som Lars von Trier sa... :-)

 
At 12:06 em, Blogger maruschka said...

Min exsambo, som vi har pratat om tidigare, jobbade också på skivlager från början, men jag kan inte minnas att han NÅGONSIN vek en enda trasa...*s*

 
At 12:48 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Maruschka: Han kanske inte ville ta jobbet med sig hem? :-)

 
At 4:21 em, Anonymous Anonym said...

Hej! Du tror inte du skulle kunna tänka dig skicka över sambon till mig, så han vika lite av min tvätt med? Bara liiite? Kram!

 
At 5:04 em, Blogger Bloggblad said...

Skivlager och vika t-shirts? Que? Hur hänger det ihop?
Synd att inte min man jobbat på skivlager, fast å andra sidan, han sköter min bokföring så viker jag tvätt...

 
At 8:53 em, Anonymous Anonym said...

Här blir inget vikit om jag inte gör det själv, så det så.

 
At 9:23 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Hej Tonårsmorsa, kul att se en nykomling! Jag kanske ska börja hyra ut honom? Ska fundera på saken... :-)

Bloggblad: På ett skivlager, eller åtminstone på det skivlager han jobbade, förvarades och såldes även t-shirts, sådana där med jätteblaffiga tryck på. För att ta minsta möjliga plats, var man tvungen att lära sig att vika dem på ett speciellt sätt. Detta sätt praktiseras nu i detta hem.

Sandra: Onsdagar kanske är tvättvikardagar...?

Rita: Bra kvinna reder sig själv!

 
At 6:23 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

min sportfåne till man får gärna se sporten varje dag.. då viker han tvätt, sorterar sockor och sånt.. det är bara att lägga fram... jag tvättar gärna, men tycker INTE om att vika eller stryka..

 

Skicka en kommentar

<< Home