tisdag, september 06, 2005

Musikalisk anekdot 2:0

Åh, dessa fikaraster!
De inbringar så mycket musikalisk kuriosa.
Och allt är sant. Jag lovar.

Under ett av Elton Johns sverigebesök under 80-talet blev han sugen på lite shopping. Han ville titta på pälsar. Sagt och gjort. Det svenska skivbolagets representant åkte, tillsammans med Elton och några i hans "posse", ner till Wasa Päls. Butikens personal blev självklart oerhört smickrade av ett så celebert besök och hjälpte villigt till.

Elton provar. Päls efter päls åker på. Och av. "Njae, jag är lite osäker", säger Mr. John och lägger pälsarna ifrån sig på en soffa. "Har ni något i rött?". Butiken plockar fram den ena pälsen efter den andra. "Hur sitter den här?", frågar han sitt sällskap och kråmar sig. "Den sitter jättebra", försäkrar alla men Elton rynkar lite på näsan och till slut ligger 8, 9 pälsar staplade på hög i soffan.
Butikspersonalen kommer fram, skrapar med foten och frågar försynt om det var någonting som föll herr Elton på läppen; "eller ska vi försöka hitta något annat?".
"Ja, alltså", säger Elton och kastar en nonchalant blick mot soffan. "Jag ska ha dom där"...

9 Comments:

At 4:35 em, Anonymous Anonym said...

Å vilken lycka för butikspersonalen! Men pälsar finns väl knappast att få tag på nu, och herr Elton vill nog inte ha nått fusk!

 
At 5:49 em, Blogger Bloggblad said...

Det påminner om den stenrike men anspråkslöst klädde mannen i Örebro som ville köpa en spegel i en Fin Affär. "Den är nog för dyr" sa expediten med en blick på gubbens outfit. "Får jag köpa den nu då?" frågade gubben och kraschade glaset med sin nyckelknippa... (sant, det också!)

 
At 6:13 em, Blogger Theron o familj said...

Jaha, jaa har man pengar såå.
*bara lite avundssjuk*

 
At 7:02 em, Blogger Batbut said...

själv tänkte jag köpa ett antal citroner eller liknande, på marknaden imorgon. Ville bara säga ciao så länge - syns om 1 vecka!

 
At 11:46 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

hå hå ja ja.. pengar gör en inte lycklig... vad är väl en bal på slottet... suck..
en liten päls kan jag gott tänka mig, som inte har så mycket samvete för djuren..

 
At 11:59 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Rita: Lyckan måste ha varit total. Snacka om att dom drog in ett halvårs budget på EN dag. Och fick träffa Elton också...

Bloggblad: Åh, den har jag hört. Fast i någon annan version, tror jag. Är du säker på att det inte är en vandringssägen?

Mamma Mu: Mmmm. Samma här. Bara lite avundsjuk.

Batbut: Ååååååååååååååååå! Jag vill också åka någonstans där det är varmt, och vila upp mig. Solariet?

Lyckliga grodan: Jag med. Fast det går bra med fusk också (sa hon PK)....

 
At 3:31 em, Anonymous Anonym said...

Hahaha! Fler sådana här storys! Det är ju skitkul! :D

 
At 4:00 em, Blogger maruschka said...

Så gör jag VARJE höst på Wasa Päls...*s*

 
At 9:49 em, Anonymous Anonym said...

Om jag hade pengar..di.di...di di dabe...Åh ja som går i fuskpäls som nu är väldigt gammal !
Men ja e fin! ler* och när jag tänker på det så kan jag ju bara ha en åt gången så ...vad klagar jag på?

 

Skicka en kommentar

<< Home