tisdag, augusti 30, 2005

Off-kickad

Måndagkvällen blev riktigt trevlig. Och det var länge sedan jag skålade så många gånger på lika kort tid. Tur att det inte var snaps vi drack... Fast på vissa blev effekten något liknande som av snaps, efter ett oräkneligt antal skålar.
Kick-offen gick av stapeln på Nybrokajen 11, i Kungliga Musikaliska Akademiens anrika lokaler. Jag kunde riktigt känna hur Oscar II's ande svävade över oss. Dessutom satt han uppflugen på en häst i en tavla framför mig hela kvällen... Vi fick en rundtur i huset av en mycket initierad källa. Konsertlokalen, där Nobelpriset delades ut de första 25 åren, är så vacker. Takkronan, som är gasdriven, är fantastisk. Och vi ska inte snacka om den initierade källans tjänsterum. Komplett med burspråk, kristallkrona och minibarskåp. Där skulle jag också kunna tänka mig att jobba.

Jag är, så här i efterhand, mycket tacksam och glad över att jag lämnade sällskapet vid halvnio-tiden (efter att ha hört en av mina arbetskamrater brista ut i flytande bulgariska) och lulla mot tunnelbanan. Somnade klockan nio och vaknade halv 7. Idag mår jag jättebra, men det är några stycken andra här som ser lite bleka ut om nosen...

11 Comments:

At 12:18 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Visst är det skönt att vara så där äckligt pigg, när andra är bakfulla. =)

 
At 9:36 em, Blogger Bloggblad said...

Hörru bjud med mig nästa gång du rör dig i dessa lokaler!

 
At 10:31 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Nästa gång du kommer till Stockholm lovar jag att ta med dig på en tur... Maila mig bara!

 
At 10:32 em, Blogger Batbut said...

my dear, jag vet varför Du heter gammel mamman. Inte för att Du hade några år på nacken när Du blev mamma, utan för att Du lever ett hårt uteliv sedan Du blev mamma *s* (obs att jag bara är avis)

 
At 11:35 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Hacka på mig bara, gör det! :-) Om du är riktigt snäll kan du få följa med på kalaset på torsdag, på Rival... Så ska vi se vem som är gammal sen...

 
At 11:39 em, Anonymous Anonym said...

Yes,, magdans fick det bli!

 
At 11:40 em, Blogger Batbut said...

Biggis, Du är så fin och söt och rar och god och mysig och snäll och snygg och duktig och klok och vänlig och rolig och charmig och smart och ung och smidig och proffsig och allt jag skulle önska att jag vore *s*

 
At 11:47 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Kan du inte bättre...? :-)
Allvarligt, du är hjärtligt välkommen om du vill, har lust och tid. Och ni andra också, om ni vill och har vägarna förbi.

 
At 11:51 em, Blogger Batbut said...

seriöst? kan Du inte maila info så jag vet lite mer

 
At 11:53 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ja, seriöst. Jag mailar dig på en gång! innan jag somnar...

 
At 11:59 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Rita: Magdans? Nu blir det Mazurka på sängkanten... Näe, skoja bara! Det blir sovdags för Rummel/Rammel/Gammelmamma Biggis. G'natt på dig!

 

Skicka en kommentar

<< Home