måndag, september 05, 2005

Bloggfri helg

"I'm back! Back in the saddle again!" (Aerosmith)

Har haft en bloggfri helg. Istället har jag frotterat mig med familjen. Och andra familjer. I lördags var ett par bekantas lille son, Elliot, hemma hos oss. Mamma och pappa skulle åka till Ikea och fönstershoppa lite inför kommande lägenhetsuppgraderingen. Tusen förmaningar, råd och tips om vad man kunde muta och glädja med om han skulle bli ledsen. Han var jätteglad precis hela tiden. Vi fick honom att sova drygt en timme också. Igår träffade vi bekanta till sambon och deras ett-och-ett-halvtåring, Joonas. Jag har aldrig hört en unge skratta så roligt i hela mitt liv. Han låter som en kulspruta när han garvar... Fast bara när han vill ha uppmärksamhet. Han vanliga skratt är - helt vanligt. Vi shoppade (två par jättetuffa brallor till lilla gullråttan, på Cubus, nagellack *dottern älskar att måla naglarna*, trosor *hon är härligt blöjfri på dagarna!*) och käkade thai-buffé, köpte billiga tyger på Gamla Brogatan (jättetuffa för 29:--/m - dit kommer jag att gå igen) och dottern var på ett strålande humör hela tiden. Inatt verkar hon ha drömt mardrömmar, för hon vaknade och var ledsen flera gånger. När jag frågade imorse, om hon mindes att hon vaknat inatt, nickade hon. "Hade du ont någonstans?", frågade jag. Skakande på huvudet. "Drömde du?". Nick. "Vad drömde du, då?" "Om Felicia", svarar hon då. Stackarn. Drömma mardrömmar om sin bästaste kompis. Fast vad hon drömt ville hon inte berätta...
Själv har jag drömt om jobbet hela helgen. Inte heller bra. Och kvart över 7 imorse var jag här. Den jäkla stämpelklockan visar att jag redan första månaden ligger 10 timmar back, trots att jag inte gjort annat än jobbat, känns det. Så nu blir det till att försöka komma ikapp. Och smygblogga...

Stor nackdel att inte blogga på ett par dagar är att man har så mycket att läsa igen på sina favvobloggar. Och det kan jag inte göra på arbetstid!

7 Comments:

At 1:19 em, Blogger maruschka said...

Har tydligen varit kaos med någon "pirat-bloggare" som använta alla möjliga alias och jävlats...läs Batbuts blogg får du se...*suck*

 
At 4:12 em, Anonymous Anonym said...

Låter som du haft en underbar helg!

 
At 6:21 em, Blogger Batbut said...

tjaba baby, här vet jag iaf att Du är Du *s* (fast jag trodde inte att "Din" mysko kommentar verkligen var Du). Nu får Du coola ned festandet så jag slipper att sukta alltför mycket...

 
At 9:01 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

flextid.. på ont och på gott.. bra när det är plus.. och surt när man varit slö...
och det krävdes det en hel groda för att räkna ut.. ;-D

 
At 9:19 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Sandra: ibland vill man på tok för mycket saker, samtidigt. och 'måsten' finns det också... Bläh!

Maruschka: Jatack, har lyckats snappa upp den info'n av det lilla jag hunnit med att läsa. Idioter, säger jag bara!

Rita: Helgen var jättehärlig, men det ekar olycksbådande i plånboken (redan). Gulp...

Batbut: Skönt att du inte trodde jag skulle skriva nåt så idiotiskt! Festandet? Nu är det BARA jobb som gäller. All work and no play, som han sa i filmen, Jack Nicholson...

Lyckliga Grodan: Just nu är det surt som dom suraste rönnbär... Bah!

 
At 9:42 em, Blogger Batbut said...

biggis, miss you! Men du kommer igen när Du kan *s*

 
At 10:31 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Du är för rar! :-)
Jag gör så gott jag kan. Idag har jag hunnit med att kommentera en hel del i alla fall. Alltid något... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home