måndag, september 05, 2005

Positivt och negativt

Dagens sämsta: Det är måndag. För den som inte vet, så är det den första arbetsdagen i veckan. Dag 1. Brukar innebära att börja om från 0 och arbeta sig upp till total hysteri. Jag är idag, måndag, lika uppstressad och jobbknäckt, som om det vore torsdag kväll och jag jobbade över och klockan var 19:30 och jag fortfarande hade 4 offerter (eller brev, eller pm eller mail) kvar att skriva.

Men -

Dagens bästa: Jag hade en underbar (men alldeles för kort) eftermiddag och kväll med dottern. Pussade lite på min trötta sambo (mår ungefär som jag, och är i samma bransch - ropen skalla: "lääääämna musikbranschen"...) och...

Jag har i min hand: två biljetter till Eddie Izzard på Cirkus den 19 september!

Och Det kan få vem som helst på gott humör!

9 Comments:

At 10:40 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

Eddie Izzard.. nu är jag grön i ansiktet på riktigt.. fast jag är glad att det är du som har biljetterna och inte min korkade granne t.ex...
wow..

 
At 10:45 em, Blogger Batbut said...

Grattis! Och jag kan bli Din assisten om Du vill. Jag är jäkligt effektiv, och gör det mesta på halva tiden (nu skryter jag ohejdat men det är faktiskt sant)

 
At 10:45 em, Blogger anna said...

tre ord: avundsjuk, avundsjuk, avundsjuk ;)

 
At 10:48 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Grodan: Tack. Tror jag.

Batbut: Tack!
Vad är du för en assistent!? Du ska ju åka och dricka paraplydrinkar!

Anna: Sorry. Men jag kan ju blogga live från Cirkus?

 
At 1:00 fm, Anonymous Anonym said...

Vad härligt att du skriver så om dina stunder med er dotter!
Det är väl något av de bästa som finns!

 
At 8:06 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Hej Lena, och välkommen hit! Ja, mina stunder med vår dotter är något av det bästa, härligaste, farligaste, jobbigaste, mest krävande, tröttsammaste, och mest underbara jag varit med om. En sån resa!

 
At 3:38 em, Anonymous Anonym said...

Och jag som trodde musikbranschen var en bra bransch... Jobba OCH lyssna på musik OCH dricka öl OCH dessutom få betalt för det! Jössös. :)

 
At 12:10 em, Anonymous Anonym said...

Hörde av mårten att det bara var 200 sålda ..måste kännts tomt på cirkus..

 
At 10:08 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Va, det låter jättekonstigt! Nåväl, vi får väl se - det är på måndag det smäller!

 

Skicka en kommentar

<< Home