lördag, augusti 27, 2005

Fredagkvällen


För tio år sedan startade och drev vi tillsammans en populär internetportal/community som hette Funbase. Vi var internetpionjärer och nybyggare. Vi var ett litet sammansvetsat gäng med totalt olika bakgrund, och åren 1987-1995 skapade vi en hel drös med roliga och dråpliga minnen tillsammans.

Idag, tio år senare:
- Jag är tillbaka i musikbranschen. Vägrar släppa taget och inse att jag faktiskt är vuxen nu.
- Den hårdrockande småbarnsmamman gick in i väggen för fem år sedan. Idag pluggar hon till gymnasielärare med inriktning på historia och religion. Snyggare än någonsin!
- Den öldrickande indie-killen är fortfarande öldrickande indie-kille. Dessutom arrangerar han små turnéer och spelningar i östeuropa för svenska band och jobbar för Greenpeace.
- Den gemytliga fotografen/pedagogen/mystjejen bor kvar ute på sin skärgårdsö och driver konferensanläggning.
Den 2 meter långe chefen hade en supergrej på gång i doku-världen för något år sedan. Tyvärr gick hans uppdragsgivare, och sedermera han själv, i konkurs och satte hela tillvaron på ända. Idag sitter han fortfarande och klurar på sina miljarder olika idéer: "Men lyssna då: jag har en affärsidé"...
- Mr Schlager himself är fortfarande i allra högsta grad kvar i schlagerbranschen, hetare än någonsin. Nu är det snart dags för schlagerfestival igen, och kan lova att han har minst ett par av sina fingrar med i det spelet.

Gissa om vi hade mycket att prata om...

6 Comments:

At 10:51 fm, Blogger Theron o familj said...

Vad roligt att träffas så där efter tio år och "summera" livet.
Mina gamla kompisar är utspridda över hela det här avlånga landet, så att få ihop en träff skulle nog inte bli det lättaste.
Men det går säkert - bara viljan finns!

 
At 3:19 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ja, det var superkul! Ibland önskar man att man skulle kunna samla ihop alla kompisar man haft i livet, för en enda gigantisk vänskapssammankomst. Tänk, va' kul!

 
At 5:42 em, Blogger Gagga said...

Efter att bara ha läst din text trodde jag att jag skulle få se Bert på bilden. Men det finns väl fler i schlagerbranchen.

 
At 6:27 em, Anonymous Anonym said...

Å så trevligt det verkade vara,,,visst funderar man ibland på var det tagit vägen med gammla bekantas liv.

 
At 9:01 em, Blogger Bloggblad said...

Vem av damerna är du?

 
At 10:17 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Gagga: Nej, ingen Bert. Men vi skvallrade om honom...

Rita: Önskar att jag hade en gigantisk uppsökande kikare, som kunde zooma in alla jag någonsin känt...

Bloggblad: Det är jag som är BAKOM kameran.

 

Skicka en kommentar

<< Home