fredag, augusti 19, 2005

Psykisk stress

Torsdag visade sig bli en riktig jävla skitdag, rent ut sagt.
Halva dagen gick jag med en klump i magen över att lämna en ledsen liten skrutta på dagis (som inte alls hade varit ledsen speciellt länge; ringde dagis på lunchen och dom sa att allt var precis som vanligt). Stressad över att ha mycket att göra på jobbet (well, get used to it!). Som om detta inte vore nog ringer pappa och säger att hemtjänsten inte kommit som dom skulle. "Hon kom inte! Hon sa att hon skulle komma på onsdag! Och nu har jag inget hemma! Tror du hon har ledsnat?". Ringde hemtjänstföretaget, och det visade sig att hon inte alls skulle komma på onsdag. Hon ska komma en gång i veckan, varje måndag. Talade om detta för pappa och lovade att komma förbi på kvällen och åka och handla med honom. När jag frågade vad han och hemtjänstkvinnan hade handlat i måndags, mumlade han nåt om ett paket kräftor. Ett paket kräftor! Vad är det för jäkla hemtjänst som inte kan öppna kylen hemma hos en äldre man och se att det ekar därinne!?
Så det var bara att stressa från jobbet, hämta på dagis, laga lite mat och när sambon kom, kasta sig på bussen ut till Nacka och hämta upp pappa. När jag kom kl 20:00, stod han och hoppade inne i hallen av nervositet för att vi inte skulle hinna. Affären stänger 21... Självklart hade han en hel massa mat hemma i frysen, så han hade gott och väl kunnat vänta till måndag, och nästa matinköpsbesök med hemtjänsten. Även om det kanske, ska erkännas, ekade lite tomt i kylen. När vi kom hem med tre fulla matkassar, hade han glömt att köpa halstabletter (av någon anledning klarar han sig inte utan halstabletter). Det var bara att sätta sig i bilen igen, och åka till närmast öppna kiosk. Inser att jag låter både elak och ovillig att hjälpa min åldrande far; men vår väg tillsammans har varit krokig och full av gropar...
När jag kom hem kl 21:30, var jag så trött så att jag nästan grät. Dessutom hade jag fått mens och en djävulsk huvudvärk. Axlarna är spända och sitter hela tiden uppe vid öronen, ungefär. Innan jag somnade hann jag i alla fall titta på "Musikbussen" i SvT, som handlade om Göran Samuelsson som jag bloggat om tidigare. Wille Craaford, vilken diva!

9 Comments:

At 8:21 fm, Anonymous Anonym said...

Kram till dig!

 
At 8:24 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Tack Sandra, den behövde jag! Kram till dig för det.

 
At 9:11 fm, Blogger Gagga said...

Nu förstår jag det där med Göran Samuelsson! Såg också Musikbussen. Missade tyvärr Flakmopparna när dom var i Arvika, där stora delar av programmet var inspelat. Ola Magnell var väl den som jag helst ville höra live igen. Tomt efter Totta. Har var BÄST!
1000 kramar!!!

 
At 10:03 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Ta ett glas vin och sjunk in i någon bra CD-skiva.

 
At 10:22 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Cecilia: Tack! Det här är troligtvis/förhoppningsvis bara en temporär svacka. Det blir nog bra till slut.

Gagga: Kul att du såg programmet. Ola var riktigt bra.

Marmelad: Tack. Det kan inte bli annat än bättre efter det här...

Mams: Tack, jag tror faktiskt jag ska ta ett glas vin till kvällen.

 
At 11:31 fm, Anonymous Anonym said...

Jag kände hur mina axlar åkte upp mot öronen, bara av att läsa om din dag. Hoppas att du kan njuta lite av den härliga solen som skiner över oss just nu och får en bra dag idag!
Kramar

 
At 12:10 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Tack Nita, nu ska jag njuta lite på lunchen.

 
At 9:59 em, Blogger Batbut said...

Biggis, var inte så förgrymmat snäll! Jag vet det låter hårt, men Du får inte alltid ställa upp! Och Du - ring Prisextra! Kram

 
At 10:29 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Nu låter du precis som en Kattkärring som jag känner... Ska skärpa mig, jag lovar! Tack.

 

Skicka en kommentar

<< Home