tisdag, augusti 09, 2005

Promotion-blogg

Så satt jag här igen.
Gullungen utfordrad, badad, sagofylld, sönderpuss-och-kramad och nattad.
Gullunge nr 2 jobbar. Själv har jag jobbat färdigt för idag. Nu bloggar jag så det stänker!

Stänker gör det helt tydligt och klart i Helsingfors. Tävla under såna omständigheter kan inte vara det lättaste. Men med pengarna dom tjänar, är det bara att bita ihop.

Några pengar tjänar jag inte på mitt bloggande (åh, vad jag krampaktigt försöker sy ihop trådarna heeeeela tiden!) men jag biter ihop och bloggar ändå. Det har blivit betydligt svårare att blogga sen katterna kom. Dom vill nämligen gärna vara en del av denna min hobby. Rätt som det är hoppar en liten Shrek eller en liten Diablo upp i knät och vidare upp på skrivbordet. Sen är det musjakt på gång! Eller bokstavsjakt på bildskärmen. Eller så kurar båda ihop sig i en av hyllorna, spinnande som besatta. Just nu har jag den minsta, Shrek, som kliver omkring på tangentbordet och kurrar, kurrar.

Har jobbat på bra idag. Halva dagen gick åt att försöka få ordning på min dator, som helt plötsligt inte ville vara med längre. När supportkillen väl kom, visade det sig att nätverkskortet hade brunnit (försöker låta initierad, har ingen aning om vad det heter när nätverkskort går sönder, men det lät bra). Medan datorn lagades jagade jag, telefonledes, emailadresser till våra leverantörer, vilket innebär att jag haft en del av den svenska musikeliten i mitt öra idag. Det har varit Lundstenar, Dominiquear och Zetterholmare. Korta och ganska opersonliga samtal, men lite roligt att få jobba med en annan genre än den jag är van med.
Det nya jobbet ger mig ett ännu vidare musikperspektiv. Till exempel har jag upptäckt en herre vid namn Göran Samuelsson. Varje sommar i tio års tid har han gett sig ut på värmländsk visturné med inbjudna gäster. Det originella är att han turnérar på flakmoppe! Cool! På flaket i år hittar man Wille Craaford, Eva Hillered och Peter Lundblad. Nya plattan, och helt nya bekantskapen för mig, heter "Vanliga människor" och är riktigt mysig. Han låter lite som Bosse Sundström (Bo Kaspers Ork), fast med ytterligare några fler år på nacken... Titta på Musikbussen (SVT) den 18 augusti, då går ett helt program om honom.

Vad mer kan dryftas innan jag kastar mig ut i bloggosfären? Ingenting kommer för mig. Det står mer still än vanligt. Så det får bli adiö och farväl. För den här gången.

4 Comments:

At 9:14 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

den där första gullungen är en riktigt lycklig unge.. kanske ni bor i lyckolandet ändå?? Gullunge 2 verkar ha det bra med..

 
At 9:19 em, Anonymous Anonym said...

Det där med katter på tangentbordet känner jag igen,, synd bara att dom stavar så dåligt.

 
At 10:20 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Grodan: Tidvis, ja nästan hela tiden, bor vi faktiskt i lyckolandet. Du har helt rätt.

Rita: Jotack, man är tvungen att korrigera hela tiden... Får dom inte lära sig nå'nting i (katt)skolan?

 
At 10:41 em, Blogger Bloggblad said...

Då ska jag kolla musikbussen, det är ett sånt program som jag ofta missar. Är så dålig på att läsa tablåer, chansar mest. Utom med Midsomer - det klarar jag!

 

Skicka en kommentar

<< Home