måndag, augusti 15, 2005

Arbete pågår

Oj! Jag har faktiskt lyckats hålla mitt ord om att inte blogga på arbetstid idag. Bara en, eller möjligtvis två gånger, har jag varit inne på någon blogg och tjuvläst och kollat till min egen.
Anledningen är att arbetet satt igång på riktigt nu. Hade möte på förmiddagen med det färska bandet jag ska jobba med och efter det var det full fart. Som varande en Jungfru ut i fingerspetsarna älskar jag att göra listor och planera, vilket promotionarbete i stor utsträckning går ut på. Så nu är det bara att försöka så, och skörda. Skivan är så pass bra, att dom här killarna förtjänar ett genombrott.
Det är lite roligt hur olika man tänker, beroende på vilken sida av det musikaliska skrivbordet man sitter. Artisten/-erna tycker att det är ganska ovidkommande och att det nästan ligger dem lite i fatet att de spelat med andra, lite större artister. Att det tar bort fokus från deras eget alster, på något vis. Själv försöker man hitta så många såna kopplingar som möjligt, för att skapa intresse i media.

Det ska bli kul att se vad det blir av det hela. Under tiden är det bara att planera, lista och greja!

Lunchen idag gick till historieböckerna som längst i världen, åtminstone vad gäller väntetiden på maten. Nästan alla är tillbaka efter semestern och tillsammans gick vi, 6 personer, till Restaurant Louis vid Medborgarplatsen. Det var sol, och många ville passa på att äta lunch ute. Kvarnens bakficka såg ut att ha knökfullt, och lång kö till beställningen, så vi chansade på Louis. Big mistake! Vi borde ha anat när serveringspersonalen (den ende?!) sa att det kunde ta tid. Han lovade mat inom 5-10 minuter. Det tog sina runda 25. För en lunch!

Fast bearnaise-såsen var god.

6 Comments:

At 9:38 em, Blogger Batbut said...

Själv har jag ätit en låååång lunch på stranden, iförd bikini i strålande sol. Mycket skönt!

 
At 10:03 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Alltid nått att såsen var bra. "Den som kan vara glad åt lite, har mycket atta vara glad åt". =)

 
At 10:54 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Du jobbar på att få stryk, hör jag... ;-)

Mamselamsen: Positivt tänkande: "Foten i kläm... osv".

 
At 10:35 fm, Blogger maruschka said...

Usch, jag hade gått därifrån och köpt en hamburgare på Burger King...
25 min för en lunch, det är ju så lång hela lunchen ÄR?
Jaja, kul med bandet, hoppas det går bra för dem, och dig!...*s*

 
At 12:01 em, Blogger Gagga said...

En kvart kvar till lunchen! Många grejer ska packas upp o mycket ska ordnas o planeras, men varför ska man inte kunna ta sig en liten paus ibland... Det ser ju nästan ut som om jag jobbar....på håll!

 
At 4:21 em, Blogger maruschka said...

marmelad - den har säkert inte kommit än!..*s*

 

Skicka en kommentar

<< Home