söndag, augusti 14, 2005

Restaurant vid vatten

 Restaurant Telegraf
Skulle någon händelsevis ha tillgång till följande: en båt, en ledig kväll och en tom mage - då har jag tipset. Bege er till Restaurant Telegraf, som ligger strax efter inloppet till Skurusundet i Nacka. Trevlig personal, härligt rogivande omgivning och mat som gläder den mest kräsne gäst. Och barnen får gratis glass efter maten...

Vi hamnade mitt i ett jätteregnväder på vägen dit, men dottern bara skrattade och skrattade varje gång båten guppade lite extra mycket i vågorna, så det gjorde inte så mycket. Vi torkade ju. Och hade en väldigt trevlig lördageftermiddag/kväll.

5 Comments:

At 11:42 fm, Blogger Lyckliga Grodan said...

det enda jag saknar här i skogen är utbud av restauranter.. stockholm är snäppet vassare där, och inte bara ur restaurangperspektivet... kanske blir suget efter utbud så stort nån gång när jag blir stor att jag flyttar till en stad igen.. man vet aldrig

 
At 12:49 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Här har i Nybban har vi 12 pizzerior... och hur kul är det

 
At 3:49 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Grodan: Ibland behöver man lite vällagad restaurantmat för att bli sådär extra lycklig. Eller så anställer man bara en gourmet-kock!

Sandra: You're welcome!

Mamsen: Pizza är kul i måttliga mängder. Vi har en nyöppnad härintill, som gör sagolika pizzor, stora som dubbla dasslock. Ingen överdrift!

 
At 3:59 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

ha jag anställer genast en gourmetkock.. kanske blir det billigare och mer praktiskt att skicka storgrodan på kurs.. sen kan han bli den nakne kocken på riktigt.. hi hi jag ser honom framför mig... ha ha

 
At 4:30 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Grodan: När storgrodan har gått på kurs kanske han börjar ta betalt...? Nakna kockar är glada kockar, och ger glada matgäster. Fast se till att han får kläder på sig när ni har middagsgäster... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home